Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Verksamhetsområde Upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 45 medarbetare inklusive verksamhetschef.
Inom verksamhetsområdet bildades för ett och ett halvt år sedan Enheten för e-handel. Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för stadens medarbetare som gör inköp.
Stadens förvaltningar använder ett gemensamt inköpssystem. Serviceförvaltningen är ansvarig för att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till inköpssystemet.
E-handelssupporten söker nu en ny medarbetare för ett halvårsvikariat med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetsbeskrivning
E-handelssupporten är en funktion som startade för ca ett och ett halvt år sedan. Tillsammans med chef och kollegor på e-handelsenheten ansvarar du för e-handelssupport till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Det är meriterande om du har:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor:
Arbetet innebär mycket vägledning och stöttning via telefon, vilket ställer stora krav på att du är kommunikativ och pedagogisk. Du är lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du är nyfiken och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling. Du är inte rädd för nya och förändrade uppgifter eller att ställas inför nya frågeställningar och utmaningar.
Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!
Intervjuer kommer att ske löpande med start v 9, så vänta inte med din ansökan!
职位类型 | 临时职位(3-6个月) |
---|---|
工作性质 | 全职 |
入职第一天 | Omgående |
招聘人数 | 1 |
工作时间 | 100% |
城市 | Johanneshov |
省 | Stockholms län |
国家 | 瑞典 |
职位编号 | 2018/982 |
联系我们 |
|
工会代表 |
|
发布时间 | 2018-02-15 |
申请截止日期 | 2018-03-04 |