Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är drygt 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.
Stadsledningskontoret vid Stockholms stad är kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för övergripande strategiska frågor och att de politiska besluten genomförs. Stadens strategiska it-verksamhet leds och styrs av stadsledningskontorets avdelning för digital utveckling. Avdelningen har idag cirka 70 anställda. Vi söker nu en projektledare med inriktning mot utredning till enheten Stab.
Som projektledare med inriktning mot utredning kommer du ha en viktig stödjande roll till avdelningens ledningsgrupp. Du rapporterar till stabschefen och kommer även att arbeta nära it-direktören. Dina arbetsuppgifter kommer att ha en stor bredd och i ditt uppdrag kommer du bl a att:
• ansvara för utredningar och ge förslag till beslut
• driva avdelningsinterna projekt
• hantera inkomna remisser och skriva tjänsteutlåtanden
• genomföra kartläggningar och analyser
• koordinera och besvara inkomna förfrågningar från övriga verksamheter, invånare, näringslivet eller akademin
• delta i projekt eller samverkansgrupper som representant för staben eller avdelningen
• Kandidat- eller magisterexamen från relevant högskoleutbildning, t ex med samhällsvetenskaplig inriktning
• Minst två års erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig sektor där du har ansvarat för ärenden från start till slut
• Praktisk erfarenhet som projektledare från ett projekts alla faser
• Mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och tydligt i tal och skrift på svenska och engelska
• Mycket goda administrativa datorkunskaper, särskilt MS Word och samverkansytor för att dela dokument, t ex SharePoint
• Mycket goda kunskaper om vad det innebär att vara en tjänsteman inom offentlig förvaltning och om de lagar och regelverk vi berörs av
Det är meriterande med:
• Arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du har arbetat kommunövergripande
• Kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystemet Platina/eDok
• Genomförd projektledarutbildning
• Erfarenhet från offentliga upphandlingar
Du kommer att hantera frågor av många olika slag med många kontaktytor, varför personliga egenskaper är avgörande. Du behöver därför vara en analytisk, kreativ och social person som snabbt hittar vägar och bygger upp nätverk för att nå den information du behöver. Du är väl insatt i det demokratiska systemet och ser dig själv som en oförvitlig tjänsteman med gott omdöme och hög integritet.
Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du når dina slutsatser och förslag till beslut genom en väl underbyggd analys som föregåtts av samverkan med relevanta parter. Du tycker om att skriva och besitter förmågan att uttrycka dig kärnfullt, lättbegripligt och målgruppsanpassat. Du är prestigelös när det gäller att fråga, få återkoppling och följa upp.
Du har ett strukturerat arbetssätt och kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för att leverera kvalitet på utsatt tid.
Då tjänsten är placerad vid stadsledningskontorets avdelning för digital utveckling är det viktigt att du har goda generella it-kunskaper och ett intresse för digitaliseringsfrågor.
Arbetsprov kan komma att användas i rekryteringsprocessen.
职位类型 | 永久职位 |
---|---|
工作性质 | 全职 |
入职第一天 | Enligt överenskommelse |
招聘人数 | 1 |
工作时间 | 100% |
城市 | Kungsholmen |
省 | Stockholms län |
国家 | 瑞典 |
职位编号 | 2018/4538 |
联系我们 |
|
工会代表 |
|
发布时间 | 2018-07-09 |
申请截止日期 | 2018-08-19 |
EDUCATIONS_REQUIREMENT |
|