Upphandlare/avtalsförvaltare till utbildningsförvaltningen

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och styrning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Utbildningsförvaltningen är en stor förvaltning med en budget om 17 mdkr och cirka 150 grund- och gymnasieskolenheter.

Avdelningen för ekonomi och styrning ansvarar för ekonomi, lokalfrågor, planerings- och uppföljningsprocessen, resursfördelning, internkontroll, upphandling, kostfrågor, säkerhet och nämndsekretariat.

Tjänsten som upphandlare/avtalsförvaltare ingår i avdelningen för ekonomi och styrning och tillhör planeringsenheten. Planeringsenheten består idag av en enhetschef och femton medarbetare varav två upphandlingssamordnare. I vårt uppdrag ingår att samordna och utveckla utbildningsförvaltningens planering och uppföljning, inom ramen för stadens integrerade ledningssystem (ILS), samt verka för en integrerad ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Vi ska vara ett utrednings- och analysstöd till övriga enheter i frågor som gäller ekonomistyrning. Enheten har ett samordnande och utvecklande uppdrag inom områdena intern kontroll, kost och skolmåltid, säkerhet och trygghet samt upphandling och inköp.

Vi utökar nu med ytterligare en upphandlare/avtalsförvaltare.

Arbetsbeskrivning

Som upphandlare/avtalsförvaltare har du en nyckelroll i upphandlingar och avtalsuppföljning på förvaltningen. Du ansvarar för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader. En viktig del i ditt arbete är även avtalsuppföljning. Som sakkunnig ger du rådgivning till förvaltningens chefer och andra i upphandlingsfrågor. Du ansvarar för att de upphandlingar som görs sker i enlighet med lagar, regler och vår upphandlingspolicy samt att de genomförs på ett affärsmässigt och professionellt sätt. Du samordnar även centralt beslutade upphandlingar, arbetet sker då i nära samarbete med stadens centrala upphandlingsfunktion.

I rollen ingår att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör upphandling, avrop och inköp. Du bidrar till att utveckla processer, rutiner, mallar och dokument samt deltar aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder.

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker har:

  • För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi eller upphandling
  • Flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete med självständigt ansvar för upphandlingar, gärna innefattande erfarenhet av avtalsuppföljning
  • Erfarenhet av arbete enligt LOU och mycket goda kunskaper om LOU
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i offentlig verksamhet, företrädesvis inom kommunal verksamhet
  • Erfarenhet av arbete i Agresso

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser: Det är avgörande att du är självgående, noggrann, strukturerad och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att jobba på egen hand samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och väger samman komplex information vid olika typer av hänsynstagande. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor och ser på sakers långsiktiga betydelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anstellungsart Unbefristete Anstellung
Arbeitszeit Vollzeit
Arbeitsbeginn Enligt överenskommelse
Anzahl der freien Stellen 1
Arbeitsstunden 100%
Ort Stockholm
Bundesland Stockholms län
Land Schweden
Referenznummer 2018/5782
Kontakt
  • Katrin Lilliehöök, Enhetschef, 08-508 33 754
  • Anna Nordahl, HR-konsult, 08-508 11 734
Personalratvertretung
  • Behiye Arikan, Vision , 0761-240782
  • Tibor Muhi, SACO , 0700-904448
Veröffentlicht 17 Sep 2018
Letzter Bewerbungstag 03 Okt 2018

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Links teilen