Markupplåtare till trafikkontoret

Stockholms Stad, Trafikkontoret, Tillstånd

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.

Beskrivning
Trafikkontoret är en viktig aktör i den växande staden. Vårt uppdrag är att säkerställa en hög framkomlighet och trafiksäkerhet. Dessutom har kontoret ett samlat ansvar för att Stockholm ska vara en ren, snygg och trygg stad att vistas i för boende, besökare och företag. Upplåtelseenheten är en del av Tillståndsavdelningen. Enheten är remissinstans till Polismyndigheten och står för kommunens samlade bedömning när offentlig plats ska användas med polistillstånd enligt ordningslagen. I det arbetet är det centralt att bedöma liknande ärenden på likartat sätt. Enheten svarar också för information till allmänheten och andra förvaltningar och myndigheter om frågor rörande offentlig plats. Enheten kan också fungera som samlande punkt för frågor om offentlig plats när flera avdelningar behöver samordnas inom kontoret. På enheten arbetar idag 20 personer.

Arbetsuppgifter
Att utifrån gällande lagstiftning, kommunala författningar och beslut handlägga och besvara de ansökningar om polistillstånd som kommer på remiss från polismyndigheten. Hantera alla förekommande typer av markupplåtelser. Handlägga och besvara förfrågningar om upplåtelse av offentlig plats som ställs till kontoret. Kontakter med tillståndshavare, sökande och medborgare. Besvara skrivelser från allmänhet, andra förvaltningar och bolag. Svara för kontroll av pågående upplåtelser. Göra utredningar och beslutsunderlag.

Kvalifikationer
Universitetsexamen, gärna inom samhällsplanering. Körkort för bil är ett krav. Vi söker dig som är generalist och har gott omdöme. Du är strukturerad och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Du är tydlig, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du har förmåga att fatta beslut, även under tidspress. Du har goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana.

Krav på arbetslivserfarenhet: Det är önskvärt att du har några års arbetslivserfarenhet, där samspel med arbetskamrater och kunder utgjort en viktig del. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning är meriterande.

Villkor
Vikariat, t o m 28 februari 2019, med möjlighet till förlängning.

Ansættelsesform Tidsbegrænset ansættelse mere end 6 måneder
Arbejdstid Fuldtid
Startdato 15 augusti eller efter överenskommelse
Antal ledige stillinger 2
Arbejdstid 100
By Stockholm
Region Stockholms län
Land Sverige
Referencenummer 2018/4089
Kontakt
  • Ulrika Falk, enhetschef, 08-508 26 099
Fagforeningsrepræsentant
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 27 929
  • Pernilla Johnni, SACO, 08-508 27 650
Publiceret 07.06.2018
Sidste ansøgningsdag 21.06.2018
Uddannelseskrav

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dele links