Trygghets- och säkerhetssamordnare till Bromma

Stockholms Stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Bromma är en av stadens mest expansiva stadsdelar med ökande befolkning och tillkommande bostäder. Här finns vackra naturområden med naturreservat, strandbad och blandad bebyggelse. De goda kommunikationerna och närheten till centrala staden gör det lätt att ta sig till Bromma. Förvaltningskontoret är beläget i Alvik.

I stadsdelen bor ca 80 000 invånare och inom 3 år beräknas vi vara 84 000. I förvaltningen arbetar ca 1 700 medarbetare, varav ca 60 chefer, inom verksamheterna administration, förskola, äldreomsorg, socialtjänst, och fritid.

Säkerhetssamordnaren ingår i stabsenheten inom avdelningen administration.  Stabsenheten ansvarar bl.a. för säkerhet, IT, telefoni, nämndsekretariat, registratur, arkiv, kommunikation, medborgarkontor, kvalitet. Utöver stabsenhet består avdelningen av ekonomienheten, personalenheten och lokal och parkenheten.

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder ett utmanande uppdrag där du tillsammans med chefer och kollegor ska stödja och utveckla trygghets och säkerhetsarbetet i Bromma stadsdelsförvaltning. Huvudsakliga ansvarsområden är systematiskt trygghets- och säkerhetsarbete, brottsförebyggande arbete, brandskyddsarbete och arbete med hot och våld med mera. Du har både strategiskt och operativt förhållningssätt inom dessa områden och kommer att arbeta med att bygga upp och strukturera trygghets- och säkerhetsarbetet i Bromma stadsdelsförvaltning.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du ha god erfarenhet av säkerhetsarbete. Du har också förmåga att omsätta strategier i operativ verklighet. Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning, flerårig erfarenhet från arbete med säkerhets- och trygghetsfrågor, god kunskap om aktuell lagstiftning inom trygghets och säkerhetsområdet, samt säkerhetsteknisk kunskap och intresse.

Ditt arbetssätt är strukturerat och du har lätt för att arbeta såväl teambaserat som självständigt. Du är bra på att samverka med både interna och externa aktörer.

För att lyckas i rollen behöver du även ha god analytisk förmåga och vara inriktad på att nå uppsatta mål för verksamheten. Vidare är du kommunikativ och pedagogisk. Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.

Övrigt

Som anställd har du möjlighet till flextid, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Vi sitter i fina lokaler nära kommunikationer, restauranger och butiker i Alvik.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Type of employment Permanent position
Contract type Full time
First day of employment 2018-09-01
Number of positions 1
Full-time equivalent 100%
City Stockholm
County Stockholms län
Country Sweden
Reference number 2018/3930
Contact
  • Annica Persson, 08 508 07 491
Union representative
  • Marcus Sjöberg, Saco , 08 508 06 327
  • Kamilla Lantz, Vision , 08 508 06 999
Published 31.May.2018
Last application date 21.Jun.2018 11:59 PM CEST
Education requirement

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Share links