Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Stockholm stad har flera gymnasieutbildningar där elever rekryteras rikstäckande. I regelverket runt dessa utbildningar finns det krav att staden tillhandahåller boende för de antagna eleverna.
Riksgymnasiet för rörelsehindrade Stockholm har en egen huvudskola för närvarande på S:t Eriks gymnasium på Kungsholmen. Huvudskolan har ca 30 elever, studerande i små klasser med 4-8 elever. Eleverna har individanpassade studieplaner vilket ger tillgång till pedagogiskt extrastöd, assistans, habilitering och möjligheten till boende på elevhem.
Gruppchefen elevassistenter/speciallärare ansvarar för planerandet av den dagliga verksamheten för skolans elevassistenter, c:a 15 medarbetare. Du utformar tillsammans med arbetslagsledaren genomförandet av arbetet utifrån pedagogisk anpassning på individnivå. Du ansvarar/leder och coachar arbetsgruppen elevassistenter för att kunna ge bästa pedagogiska hjälp och bästa möjliga omvårdnad utifrån elevens specifika funktionshinder. I arbetsuppgifterna ingår administrativa uppgifter som tillhör arbetsgruppen såsom schemaläggning, planering, genomförande och uppföljning av mål för elevassistenter. Viss undervisning kan förekomma i tjänsten Du blir en del av skolans elevhälsoteam och skolans ledningsgrupp.
Du ska en pedagogisk utbildning och ha förmåga att organisera, skapa strukturer och rutiner. Erfarenhet av schemaläggning, uppdrag innefattande arbetsledning och systematiskt förbättringsarbete. Kunskap och erfarenhet från gymnasieskolans uppdrag och arbete med funktionsnedsättningar. Meriterande: Speciallärare (inriktning kommunikation eller matematik extra meriterande).
Du har goda ledaregenskaper, vill samverka med alla olika personalkategorier på skolan. Du är tydlig och rak i din kommunikation, kan se elevernas bästa ur en funktionsnedsättningskontext, har pedagogisk utbildning/erfarenhet i någon form. Du har ett coachande och stödjande arbetssätt gentemot yrkesgruppen.
Type d'emploi | Contrat de durée indéterminée |
---|---|
Type de contrat | Temps complet |
Premier jour de travail | 2018-09-15 |
Le nombre de postes vacantes | 1 |
Heures de travail | 100 % |
Ville | Kungsholmen |
Département | Stockholms län |
Pays | La Suède |
Numéro de référence | 2018/4844 |
Contact |
|
Publié | 11/07/2018 |
Dernier délai de dépôt de candidature | 31/07/2018 |
Exigences de formation |
|