Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.
Enheten Ljungbacken ingår i Socialförvaltningens boende-och behandlingsenhet. Ljungbacken är ett nolltolerans omvårdnadsboende för män, kvinnor och par i åldern 40 år och uppåt som har alkohol- och blandmissbruk. Ljungbacken ligger i Åkersberga i Österåkers kommun. Ljungbacken arbetar med klienter som har alkoholrelaterat minnesfunktionsnedsättning. Ljungbacken tar emot även emot personer med § 27 LVM.
Som behandlingsassistent -dag på Ljungbacken arbetar du i team med kontaktmanaskap och fungerar som ett stöd för våra brukare i deras vardag. Arbetsuppgifterna är skiftande och utgår från brukarens behov och uppdraget från uppdragsgivaren. Det kan röra sig om allt från stödjande samtal till personlig omvårdnad, då våra boende kan ha både beroendeproblematik, psykiska - och/eller fysiska funktionsnedsättningar (minnesproblem). Vi arbetar i nära samarbete med socialtjänsten. Du kommer att arbeta som kontaktperson vilket innebär du har huvudansvaret för den boendes placering under hela vistelsetiden. Kontaktpersonen har ansvar för att boka in regelbundna möten med socialtjänsten och delta på nätverksmöten samt föra in vad som bestäms i klientens journal. Kontaktpersonen återkopplar uppdraget till socialtjänsten genom en genomförandeplan, samt ansvara för nödvändig dokumentation och att hålla regelbundna stöd- och motivationssamtal med den boende. Du ska utföra drogkontroller så som utandningsprover och urinprovstagning. Du kommer att ha kontakt med husläkare ,distriktssköterska och vårdcentral. Du kommer att planera klientbesök hos husläkare, röntgen och tandläkare. du ska vara behjälplig när husläkaren kommer på besök. Boka och beställa färdtjänst/sjukresa. Du ska ha kontakt med apotek och Apodoscentrum. Du åker med klienter på inköpsresor och har huvudansvar för tjänstebilen. Arbetstiden är måndag-fredag
Du ska ha körkort (manuell)
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | 180219 |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Åkersberga |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/144 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2018-01-09 |
Sista ansökningsdag | 2018-01-23 |
Utbildningskrav |
Gymnasium |