Administrativ assistent

Stockholms Stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Bromma stadsdelsförvaltning ligger vackert och centralt vid Alvik strand med närhet till kommunikationsmedel som tunnelbana, tvärbana och buss. Vi befinner oss i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt men även tillgång till gemensam lunchterass. Inom närområdet vid Alviks torg finns ett flertal restauranger, caféer och butiker. Enheten har totalt 30 medarbetare och har en god arbetsmiljö med fin stämning och trivsel. Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling.

Arbetsbeskrivning

Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-utförarorganisation. Enheten för biståndshandläggning utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå en rättsäker och likställd biståndsbedömning.

Inom enheten har vi specialiserade uppdrag inom ett specifikt handläggnings- eller utvecklingsområde. En del av enhetens uppdrag är en budget i balans.

Som administrativ assistent kommer du i huvudsak att arbeta i vårt verksamhetssystem Agresso med att skapa, granska och behandla fakturor, ta fram underlag, bevaka inbetalningar mm. I uppdraget ingår även internkontroll av avgifter. Du kommer vara ett stöd för biståndshandläggarna i frågor som rör fakturor.

Kvalifikationer

Vi söker en administrativ assistent som vill bidra med sin kompetens och med fördel har erfarenhet av arbete inom aktuellt verksamhetsområde. Vi söker dig som har fullständig gymnasieutbildning gärna med inriktning ekonomi, YH med inriktning administration/ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Agresso.

Vi kommer att särskild vikt vid följande personliga egenskaper:

Som person har du hög personlig mognad där du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll där du har lätt för att ta initiativ. Du är strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med medborgare, samarbetspartners och biståndshandläggare bör du ha en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Enheten för biståndshandläggning arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Bromma
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/5913
Kontakt
  • Arminda Idrizaj, 08- 508 06 347
Facklig företrädare
  • Marcus Sjöberg, Saco, 08-508 06 327
  • Kamilla Lantz, Vision, 08- 508 06 999
Publicerat 2018-09-19
Sista ansökningsdag 2018-10-10

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar