Handläggare

Stockholms Stad, Bromma SDF, Enheten för biståndshandläggning Äldreomsorg

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Bromma stadsdelsförvaltning ligger vackert och centralt vid Alvik strand med närhet till kommunikationsmedel som tunnelbana, tvärbana och buss. Vi befinner oss i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt men även tillgång till gemensam lunchterass. Inom närområdet vid Alviks torg finns ett flertal restauranger, caféer och butiker. Enheten har totalt 30 medarbetare och har en god arbetsmiljö med fin stämning och trivsel. Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling.

På enheten för biståndshandläggning Äldre arbetar idag 26 biståndshandläggare, två biträdande enhetschefer och en enhetschef. På enheten för Funktionsnedsättning arbetar 11 biståndshandläggare, en gruppledare samt en enhetschef.

Arbetsbeskrivning

Äldreomsorgen och funktionshinderomsorgen är organiserade i en beställar-utförarorganisation. Enheterna har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom sina respektive verksamhetsområden. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Uppdraget innebär att du har ett delat uppdrag inom bägge enheter men din organisationstillhörighet kommer vara inom äldreomsorgen.

Arbetsuppgifterna är varierade och du kommer ha kontakt med ett antal olika professioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta enheterna med ett antal olika administrativa arbetsuppgifter men det tillkommer viss myndighetsutövning. Du kommer bland annat att arbeta med avgifter, fakturor, persontransporter, it och telefoni, färdtjänst och riksfärdtjänst.

Kvalifikationer

Socionomutbildning eller annan likvärdig högskoleutbildning är ett krav. Det är meriterande om du har utbildning i ekonomi/administration.

Du behöver ha goda datorkunskaper (Officepaketet), Paraplysystemet, kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk. Det är meriterande om du har kunskaper i Agresso.

Du bör vara en person som är flexibel, strukturerad och har en förmåga att knyta sociala kontakter och skapa nätverk. Du ska tycka om att arbeta med en bred variation av arbetsuppgifter. Du är självständig och har god förmåga att själv planera ditt arbete. Du tar initiativ.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Bromma
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/558
Kontakt
  • Malin Persson, 0850806329
  • Bonnie Spetse, 0850806340
Facklig företrädare
  • Marcus Sjöberg, Saco, 08-508 06 327
  • Kamilla Lantz, Vision, 08-508 06 999
Publicerat 2018-02-06
Sista ansökningsdag 2018-02-27
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar