PA-konsult

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Personalenheten

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning
Bromma är en av stadens mest expansiva stadsdelar med ökande befolkning och tillkommande bostäder. Här finns vackra naturområden med naturreservat, strandbad och blandad bebyggelse. De goda kommunikationerna och närheten till centrala staden gör det lätt att ta sig till Bromma. Förvaltningskontoret är beläget i Alvik. I stadsdelen bor ca 78 000 invånare och inom 3 år beräknas vi vara 84 000. I förvaltningen arbetar ca 1 700 medarbetare, varav ca 60 chefer, inom verksamheterna administration, förskola, äldreomsorg, socialtjänst, och fritid. Personalenheten har det övergripande ansvaret för utveckling och uppföljning av HR-processer i förvaltningen och söker en PA-konsult som vill vara med och fortsätta utvecklingen inom området. Enheten består av en personalchef, fyra PA-konsulter och ingår i administrativa avdelningen.

Arbetsbeskrivning
Som PA-konsult har du en förvaltningsövergripande, drivande roll med uppgift att ge löpande strategiskt och operativt PA-stöd till förvaltningens chefer och information till medarbetare inom PA-området. Arbetsområdet är främst inom arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt, rekrytering, jämställdhet och mångfald. Du kommer att planera och genomföra olika informations-och utbildningsinsatser för förvaltningens chefer och medarbetare, arbeta med den årliga löneöversynen, medverka vid fackliga förhandlingar samt ta fram riktlinjer och rutiner inom HR området. I befattningen ingår även rutinartade administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
•Högskoleexamen med PA-inriktning eller annan likvärdig högskoleutbildning. 

•Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat och konsultativt personalarbete.

•Erfarenhet av arbete med personalfrågor inom en politisk styrd organisation.

•Goda IT-kunskaper.

•God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet av stadens personalsystem, både löne- och förhandlingssystem, rekryteringsverktyg samt befintliga rapportsystem.

Som person är du drivande och resultatorienterad och är intresserad av att utveckla arbetet. Du har ett konsultativt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och trivs med många kontakter, både interna och externa. Du känner dig säker i rollen som arbetsgivarrepresentant, har ett strukturerat arbetssätt, van att arbeta självständigt samt har ett professionellt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Bromma
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/5030
Kontakt
  • Peter Dacke, Avdelningschef, 076-120 60 65
Facklig företrädare
  • Marcus Sjöberg, Saco, 08-508 06 327
  • Kamilla Lantz, Vision, 08-508 06 999
Publicerat 2017-07-11
Sista ansökningsdag 2017-08-13
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar