Upphandlings- och inköpssamordnare

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomienheten

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr och Bromma är en av stadens mest expansiva stadsdelar med ökande befolkning och tillkommande bostäder. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Förvaltningskontoret är beläget i Alvik. De goda kommunikationerna och närheten till centrala staden gör det lätt att ta sig till Bromma. Vi sitter i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt. Inom närområdet finns ett flertal restauranger, caféer och butiker. I stadsdelen bor ca 80 000 invånare och inom 3 år beräknas vi vara 85 000. I förvaltningen arbetar ca 1 700 medarbetare, varav ca 60 chefer, inom verksamheterna administration, förskola, äldreomsorg, socialtjänst och fritid.

Administrativa avdelningen är fördelad på stabsenheten, personalenheten, lokal- och parkenheten samt ekonomienheten. Som upphandlings- och inköpssamordnare kommer du att ingå i ekonomienheten.

Du kommer till en avdelning i ett utvecklingsskede för att stärka förvaltningens administrativa stödfunktioner. Inom administrativa avdelningen har vi en god stämning och bra samarbete där fokus ligger på utveckling. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till vårt utvecklingsarbete. 

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering, uppföljning och genomförande av förvaltningens upphandlingar. En viktig del i ditt arbete är uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Du kommer också att ingå i stadens upphandlingsnätverk. I uppdraget ingår även att planera och genomföra utbildningsinsatser inom upphandlings- och inköpsfrågor.

Du stödjer förvaltningens enheter i upphandlings- och inköpsfrågor. Arbetet sker delvis i Stockholm stads e-handelssystem.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer inom upphandlings- och inköpsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå med inriktning juridik, ekonomi eller annan för uppdraget relevant eftergymnasial utbildning. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk.

Erfarenhet från kommunal eller offentlig verksamhet är meriterande. Även erfarenhet av arbete med inköpsfrågor och kunskap om Stockholm stads e-handelssystem är meriterande.

För rollen krävs att du har en god en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Andra egenskaper vi värdesätter är god problemlösningsförmåga, ansvarstagande, serviceinriktad och flexibel. Du har även ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera.

Du kan arbeta både enskilt och i grupp. Vi ser att du bidrar med egna idéer, är nytänkande och bidrar till verksamhetens utveckling. Då dina arbetsuppgifter är varierande behöver du vara lösningsfokuserad samt kunna prioritera och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter.

 Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Övrigt
Vi erbjuder flexibel arbetstid, sommartid och semesterväxling. Vi erbjuder även goda friskvårdsmöjligheter i form av subventionerad friskvård och friskvårdstimme.

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Bromma
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/1334
Kontakt
  • Roberto Chaer, ekonomichef, 08-508 06 060
  • Peter Dacke, administrativ chef, 08-508 06 065
Facklig företrädare
  • Marcus Sjöberg, SACO, 08-508 06 327
  • Kamilla Lantz, Vision, 08-508 06 999
Publicerat 2018-03-16
Sista ansökningsdag 2018-04-06
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar