Administrativ assistent till barn- och ungdomsenheten i Farsta

Stockholms stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vår del av staden ligger mellan sjöarna Drevviken och Magelungen. Här arbetar Farsta stadsdelsförvaltning, 1400 engagerade medarbetare som nu behöver en ny kollega. Hos oss får du nära till både tunnelbana och pendeltåg, butiker och restauranger. Och nära till ett bad på sommaren och långfärdskridskor på vintern.

Arbetsplatsbeskrivning

På barn- och ungdomsenheten i Farsta arbetar ca 60 medarbetare. Enheten består av; mottagningsgrupp, barngrupp, ungdomsgrupperna -utredning och -insats och en familjevårdsgrupp, ledda av varsin biträdande enhetschef. Vi har ett nära samarbete med stadsdelens välutvecklade öppenvård.

Enheten har två specialistsocionomer, en kontaktsekreterare, en utvecklingssekreterare och en verksamhetssystem-samordnare. Administrationsgruppen som stöttar enheten har fyra medarbetare som arbetar nära tillsammans.

Alla anställda i förvaltningen erbjuds friskvårdstid och ett stort utbud av aktiviteter. Förvaltningen har ett årligt friskvårdsbidrag om 1000 kr. Stadens medarbetare har rabatterade avgifter på ett antal tränings- och friskvårdsanläggningar, varav flera belägna i stadsdelen. Förvaltningen sitter i ljusa, moderna lokaler i Farsta centrum, nära till restauranger och ett stort affärsutbud. Med tunnelbana eller pendeltåg reser du hit på ca 20 min från centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Som administratör stöttar du chefer och medarbetare på enheten i det vardagliga arbetet. Du ansvarar för fakturahantering, personalrapportering och inköp. Du ger socialsekreterarna administrativt stöd och är delaktig i introduktion av nyanställda. Du bistår enhetens chefer i arbetet med effektiv styrning, såväl ekonomiskt som i personalfrågor.

Kvalifikationer

Du är en van användare av ekonomi- och personalrapporteringssystem och du har goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Erfarenhet från budget- och controllerarbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande.

Du har ett analytiskt förhållningssätt med förmåga att självständigt strukturera ditt arbete och driva dina processer vidare. Som person är du trygg och stabil, med god förmåga att förhålla dig professionell i arbetet. Vidare har du god pedagogisk förmåga och kan anpassa din kommunikation till både mottagare och situation. Du tar initiativ, driver processer och är van att arbeta självständigt mot givna mål. Då arbetet innefattar många kontakter ska du ha mycket god samarbetsförmåga. Du är flexibel och uppskattar nya utmaningar.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 2018-10-01
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Farsta
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/5066
Kontakt
  • Jens Lindberg, Enhetschef, 0850818192
  • Pernilla Falk, Biträdande enhetschef, 0850818077
Facklig företrädare
  • Saime Civas, Vision, 0850818264
Publicerat 2018-08-13
Sista ansökningsdag 2018-08-27
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar