Administratör Jobbtorg Farsta

Stockholms Stad

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.

Om oss

Inom Jobbtorg Stockholm arbetar flera olika yrkeskategorier såsom coacher, matchare, IT-pedagoger och studie- och yrkesvägledare. Vi arbetar med personer som uppbär försörjningsstöd, i åldern 30-65 år, med eller utan tolkbehov, med eller utan funktionsnedsättning som står nära arbetsmarknaden eller är långtidsarbetslösa. Målet är att våra aspiranter ska få en varaktig försörjning genom arbete eller studier. Jobbtorg Farsta Skärholmen har ca 70 medarbetare, uppdelade på två Jobbtorg. Vi sitter i lokaler på Storforsplan 36 och Ekholmsvägen 34.

Om tjänsten

Till Jobbtorget i Farsta söker vi en administratör/receptionist. Din viktigaste arbetsuppgift är att ge våra besökare en utmärkt service och gott bemötande. Du är den naturliga spindeln-i-nätet med många kontaktytor både internt och externt. Du ansvarar för att bemanna receptionen, serva våra besökare, administrera frånvaro/närvaro i vårt verksamhetssystem Flai, svara i växeltelefon mm. Du ansvarar även för den interna servicen på arbetsplatsen. I de arbetsuppgifterna ingår fakturahantering, beställningar av material och resor- hotell- och konferensbokningar, administration av avrop, administration av vårt närvarosystem, arkivering, diarieföring, posthantering mm. Du kommer även vara dokumentansvarig för GDPR.

Som person är du noggrann och strukturerad och din personliga profil karaktäriseras av din förmåga att på ett positivt och respektfullt sätt bemöta människor. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med övrig personal och samverkanspartners. Du behöver därför ha en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Rollen är varierande och den kräver i perioder högt tempo, flexibilitet och självständighet. Vi ser därför att du kan hantera olika typer av arbetsuppgifter, är prestigelös, tar initiativ och finner vägar till lösningar när problem uppstår. 

 

Kvalifikationer

Krav

Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning inom ekonomi.

Du ska ha liknande erfarenheter och kunskap om administration, fakturahantering, kontering och reception som tjänsten innehåller.

Goda kunskaper i Office-paketet samt god datavana krävs

 

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av att möta Jobbtorg Stockholms målgrupper.

Erfarenhet från arbete i stadens ekonomisystem Agresso och personalsystem Lisa.

Kunskap om offentlig förvaltning och sekretess.

Erfarenhet av arbete i Agresso

 

Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och mognad.




Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Farsta
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/4850
Kontakt
  • Caroline Grgic, 0850835856
  • Carina Myrvang, 0850835840
Facklig företrädare
  • Christian Holtinkoski Vision, 0850835976
Publicerat 2018-07-16
Sista ansökningsdag 2018-07-30
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan