Avgiftshandläggare/administratör

Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Beställarenheten äldre

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vår del av staden ligger mellan sjöarna Drevviken och Magelungen. Här arbetar Farsta stadsdelsförvaltning, 1400 engagerade medarbetare som nu behöver en ny kollega. Hos oss får du nära till både tunnelbana och pendeltåg, butiker och restauranger. Och nära till ett bad på sommaren och långfärdskridskor på vintern.

Beskrivning

Beställarenheten äldre består av 30 medarbetare i olika åldrar. Där ingår en enhetschef, två biträdande enhetschefer, en administrativ assistent, två avgiftshandläggare, en färdtjänsthandläggare, en boendesamordnare, ett team med vårdplanerare och tre team med hemmahandläggare. Vi håller till i trevliga lokaler i Farsta centrum.

Vi har flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag samt möjlighet till träning på arbetstid om arbetet tillåter. Vi har hälsocoacher och värnar om vår goda arbetsmiljö.



Arbetsuppgifter

Som avgiftshandläggare har du ett nära samarbete med den andra avgiftshandläggaren där ni har en viktig och problemlösande funktion inom enheten.

Du bevakar att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta, samt fattar beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån stadsdelsnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Stockholms stad gällande avgiftsomsorgens avgiftssystem.

Rollen innebär att samarbeta med övriga på enheten och besvara frågor från äldre, anhöriga och biståndshandläggare, främst över telefon. Vidare gör du omregistreringar vid till exempel nya hyror, inkomster och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift, samt gör makuleringar och justeringar av fakturor.

Det ingår även viss ekonomihantering, arkivvård, bokning av lokaler, beställningar och föra anteckningar vid möten. Du kommer även att få göra färdtjänstutredningar vid ordinarie handläggares frånvaro.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning mot ekonomi, administration eller annan inriktning som bedöms likvärdig.

Du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom administration, gärna med inslag av ekonomi och utredningsarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Agresso eller Paraplyet.

Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Då rollen innebär kontakt med olika funktioner inom enheten är det viktigt att du som person är bra på att samarbeta. Vidare är du tydlig och saklig i din kommunikation och har ett servicetänk för att äldre och anhöriga ska känna sig väl bemötta. Du har ett stabilt och lugnt förhållningssätt och arbetar med hög lojalitet utifrån de riktlinjer och regelverk som gäller. Vidare har du en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Intervjuer sker löpande och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



 



Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 2019-02-02
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Farsta
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/7055
Kontakt
  • Eva Duwaldt, 0850819222
Facklig företrädare
  • Mona Berggren, Kommunal, 08-508 18 000
Publicerat 2018-11-05
Sista ansökningsdag 2018-11-25
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar