HR-strateg till Äldreförvaltningen

Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Äldreförvaltningen, Staben

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.


Beskrivning av arbetsplatsen

Äldreförvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar plus en stab. De tre avdelningarna är Stockholms Trygghetsjour, Planeringsavdelningen och Utvecklingsavdelningen. Antalet chefer inom förvaltningen är 7 stycken med olika ansvarsområden.

Vi söker nu en ny HR-strateg. Tjänsten är placerad i staben, direkt under förvaltningschefen. Staben ansvarar för övergripande administration, ekonomi, HR, kommunikation, registratur och nämndadministration.

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Farsta Centrum.

Vi erbjuder dig

Som HR-strateg inom Äldreförvaltningen arbetar du brett inom HR-området. Du stöttar förvaltningens chefer i HR-processer gällande lönebildning, rekrytering, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering och kompetensförsörjning. Arbetet är omväxlande, utåtriktat och med goda möjligheter till att påverka utvecklingen av chefsstödet. Inom staben arbetar vi teambaserat vilket innebär att vi stöttar och hjälper varandra utifrån vårt gemensamma uppdrag och mål med verksamheten.

Din kompetens och erfarenhet

Du har examen från personalvetarprogrammet eller annan examen som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av självständigt arbete inom HR-området. Då du är ensam i din roll som HR-strateg är det avgörande att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du kan balansera mellan att jobba på egen hand och tillsammans med andra och trivs med det. Du är strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett proaktivt förhållningssätt och tänker strategiskt i ett brett perspektiv. Du uppskattar samarbete med andra människor, är tillmötesgående och anstränger dig för att hitta lösningar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal verksamhet. Intresse och engagemang för äldreomsorgsfrågor är självklart ett plus!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Omgående efter överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Farsta
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/6937
Kontakt
  • Gunilla Dahl, HR-konsult, 08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
  • Ann-Christine Hansson, förvaltningschef, ann-christine.hansson@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Kerstin Winblad, SACO , kerstin.winblad@stockholm.se
  • Jösta Claeson, Vision , 08-508 25 229 josta.claeson@stockholm.se
Publicerat 2017-10-13
Sista ansökningsdag 2017-10-29
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar