Verksamhetsutvecklare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.

Beskrivning
Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialtjänstområdet. Det innebär att förvaltningen erbjuder tjänster och service till stadens stadsdelsnämnder samt bereder frågor till kommunstyrelsen om stadens socialtjänst. Avdelningen för stadsövergripande sociala frågor verkar för att öka kvaliteten och likställigheten i stadens socialtjänst genom riktlinjearbete, utbildningsverksamhet och stöd till utvecklingsarbete bland annat genom utveckling av nya arbetsmetoder. Verksamheten ska stödja stadsdelsförvaltningarnas arbete. Avdelningen består av en stab, kompetenscenter barn och unga, kompetenscenter vuxna, samt LSS hälsoteam.

Denna tjänst är placerad direkt under avdelningschefen

Totalt arbetar c:a 90 medarbetare på avdelningen. Förvaltningskontoret ligger i Farsta centrum.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att bistå avdelningschefen och ledningsgruppen i avdelningens utvecklingsarbete på olika sätt. Arbetet innebär att du kommer att arbeta med utredande uppdrag av varierande slag av både mindre och mer omfattande karaktär och du förväntas jobba med flera uppdrag parallellt.

Du ansvarar för ärendeprocessen på avdelningen vilket innefattar såväl samordning som kvalitetssäkring, utveckling av ärendeprocessen och utbilningsinsatser.

Du ansvarar för ett flertal administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna socionom, samhällsvetare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänsten på olika nivåer. Chefserfarenhet är meriterande.

Som person är du självständig, driven och analytisk och har en förmåga att se sammanhang. Du hanterar många olika arbetsuppgifter av skiftande karaktär samtidigt och klarar snabba omprioriteringar.

Du är utvecklingsinriktad och van vid att processleda arbetsgrupper och projekt. Intresse för forskning och omvärldsbevakning är en förutsättning. Du har förmågan att arbeta utifrån ett stadsövergripande perspektiv och fånga upp aktuella frågor. Då du företräder staden både internt och externt är det viktigt att du är ödmjuk och lyhörd samt har en god samarbetsförmåga.

Du har en kommunikativ förmåga och tjänsten ställer krav på att du är en mycket god skribent och administratör. Eftersom arbetet innebär att sammanställa rapporter och tjänsteutlåtanden är det viktigt med en vana av och förmåga för att kartlägga, analysera och presentera information och statistik på ett enkelt och överskådligt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Farsta
Land
Referensnummer 2017/7604
Kontakt
  • Veronica Wolgast Karlberg, 08 508 25 081
Publicerat 2017-11-08
Sista ansökningsdag 2017-11-24
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar