Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter Stockholm gör det lättare att vara stockholmare. Vi ger information, vägledning och tar emot synpunkter som rör stora delar av stadens verksamheter. Vi lotsar till e-tjänster, hanterar stadens hemsida och är en viktig informationskanal för många förvaltningar. Vårt mål är att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och gör vårt bästa för att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor redan vid första kontakten.
På kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare inom de fyra enheterna Tekniska enheten, Barn och Ungdom, Stöd och Omsorg samt Äldre direkt. Tekniska enheten består av ca 20 medarbetare som sitter i fina nyrenoverade lokaler vid Globen. Vi söker nu en svarsgruppsspecialist inom företagsnära frågor t.ex. serveringstillstånd, livsmedelskontroll, hälsoskyddsfrågor eller en svarsgruppsspecialist för trafik och markfrågor t.ex. parkeringstillstånd och tomträtter.
Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här:
”- ett varierande och utvecklande jobb”,
”- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet”.
Arbetsbeskrivning
Den här tjänsten passar dig som idag arbetar som kundtjänstmedarbetare och vill ta ett större ansvar. Du kanske är teamledare idag och söker nya utmaningar. Eller så är du handläggare som tidigare arbetat i kundtjänst och nu längtar tillbaka till kundtjänstpulsen.
Som svarsgruppsspecialist är du kontaktperson och samarbetar med experter och handläggare på förvaltningarna för att utveckla verksamheten, ta fram stödmaterial och genomföra utbildningar. Internt så stöttar, coachar och utbildar du dina kollegor inom dina specialistområden.
I din introduktion till svarsgruppsspecialist ingår bland annat att arbeta i rollen som servicehandläggare. För att upprätthålla kunskap förväntas du arbeta kundnära som servicehandläggare även efter att du blivit svarsgruppsspecialist.
Som servicehandläggare ger du service via telefon, epost och webb till Stockholms stads medborgare. Inkommande kontakter registreras i ett ärendehanteringssystem och vi använder förvaltningarnas verksamhetssystem för lösa medborgarnas ärenden.
För att ge bästa service får alla på kontaktcenter regelbundet utbildning och coaching i kommunikation och bemötande.
Kvalifikationer
Rollen passar dig som:
Det är meriterande om du har:
Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper:
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Din kommunikation är tydlig och du kan lyssna och anpassa dig till olika situationen. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är duktig på att strukturera och prioritera samt göra rätt avvägningar. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015.
Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden varav 85 % via telefon.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | Enligt överenskommelse |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Globen |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/4498 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2018-07-23 |
Sista ansökningsdag | 2018-08-13 |