Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsbeskrivning
Kontaktcenter Stockholm söker en serviceinriktad och driven svarsgruppsspecialist. Som svarsgruppsspecialist samarbetar du med olika förvaltningar för att utveckla processer, ta fram stödmaterial och genomföra utbildningar. Du stöttar, coachar och utbildar dina kollegor inom dina specialistområden. Svarsgruppsspecialisten rapporterar till enhetschefen som har personal- och budgetansvar.
Den här tjänsten passar dig som idag arbetar som kundtjänstmedarbetare och vill ta större ansvar. Du kanske är teamledare och söker nya utmaningar. Eller så är du handläggare som tidigare arbetat i kundtjänst och längtar nu tillbaka till kundtjänstpulsen.
Du kommer att få en introduktion som servicehandläggare och börjar med att svara på medborgarnas frågor via telefon och mejl. Specialistrollen innebär att du sedan fördjupar dig inom olika områden för att kunna stötta dina kollegor i deras arbete. De områden som kan vara aktuella är parkering, hälsoskydd, sophämtning, livsmedelskontroll, serveringstillstånd, markupplåtelse eller företagande. För att bibehålla kunskap förväntas du arbeta kundnära som servicehandläggare även efter att du blivit svarsgruppsspecialist. För att ge bästa service får alla på kontaktcenter regelbundet utbildning och coaching i kommunikation och bemötande.
Kvalifikationer
Rollen passar dig som:
Det är meriterande om du har:
Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper:
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Din kommunikation är tydlig och du kan lyssna och anpassa dig till olika situationer. Du kan hantera komplex information och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är duktig på att strukturera och prioritera samt göra rätt avvägningar. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ.
Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter Stockholm gör det lättare att vara stockholmare. Vi ger information och tar emot synpunkter som rör stora delar av stadens verksamheter. Vårt mål är att minst 90 % av stockholmarna ska vara nöjda med vår service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och gör vårt bästa för att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor redan vid första kontakten. Vi är ca 80 medarbetare som sitter i fina nyrenoverade lokaler vid Globen. Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden varav 85 % via telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | Enligt överenskommelse |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Globen |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/6140 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2018-10-08 |
Sista ansökningsdag | 2018-10-22 |