Administrativ assistent

Hägersten-Liljeholmens SDF

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.

Arbetsplatsbeskrivning

Enheten för ekonomiskt bistånd består av mottagningsgrupp, utredningsgrupp, budget och skuldrådgivare, relationsvåldsteamet och administrativa assistenter. Enheten har två chefer som arbetar med delat ledarskap. Sammanlagt arbetar ca 30 personer på enheten. Vi har flera samverkanspartners både internt och externt. Enhetens huvudsakliga uppgift är att bistå den bidragssökande att hitta vägar till egen försörjning. Vi guidar till samhällets övriga välfärdssystem vid arbetslöshet, sjukdom och pension. Parallellt med detta arbete behandlas och utreds ansökningar om ekonomiskt bistånd. Vi söker nu en administrativ assistent till enheten som tillsammans med två kollegor i huvudsak ska ansvara för administrationen kring ekonomiskt bistånd.

Arbetsbeskrivning

Som Administrativ assistent arbetar du med ekonomiadministration, fakturahantering i Agresso, arkivarbete, sammanställning av rapporter och statistik, återsökning av ekonomiska ersättningar från Migrationsverket, administration av inköp, beställningar /bokningar samt övrigt förekommande administration vid enheten. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med biståndssökanden, både i form av bemötande över receptionsdisk och per telefon samt förmedling av egna medel.

Kvalifikationer



Du har avslutad gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Officepaketet krävs samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt och snabbt samt kunna planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har god servicekänsla både internt och externt och har ett noggrant förhållningssätt till arbetsuppgifterna. Som person är du strukturerad, flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta.

Erfarenhet av arbete i stadens Paraplysystem och Agresso är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Hägersten-Liljeholmens SDF
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/1059
Kontakt
  • Magnus Jonsson, enhetschef, 08-50822343
Facklig företrädare
  • Katri Karlsson, Vision, 08-50822464
  • Peter Hultberg, SACO, 08-50822554
Publicerat 2018-02-16
Sista ansökningsdag 2018-03-02
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar