Behandlingsassistent

Stockholms stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.

Arbetsplatsbeskrivning

Krukis arbetar med vuxna personer med komplexa vårdbehov avseende missbruk och psykisk ohälsa. Verksamheten drivs av Stockholm stad, socialförvaltningen i samverkan med Stockholm Läns Landsting, beroendevården. Verksamhetens uppdrag är att medverka i klientens process ur hemlöshet. Krukis utgår från beställarens uppdrag och stöd- och behandlingsinsatserna baseras på evidensbaserade metoder och insatserna anpassas individuellt utifrån den enskildes målsättningar och behov. Krukis har 25 platser för motivation och behandling och 10 platser för lättavgiftning. Personal finns dygnet runt. Arbetet bedrivs i team där olika kompetenser finns representerade.

Arbetsbeskrivning

Motivations- och behandlingsarbete. Nätverksarbete, samordning, planering och samarbete med myndigheter, upprättande av behandlingsplaner, SIP, enskilda samtal med klienter, kontakter med uppdragsgivare. Dokumentation. Vi arbetar utifrån metoder som MI (motiverande samtal) och KBT, återfallsprevention och använder lågaffektivt bemötande. I tjänsten ingår även allmänt stöd i myndighetskontakter, service och kontroll. Praktiska arbetsuppgifter.

Kvalifikationer



Erfarenhet från arbete inom psykiatri och/eller beroendevård är nödvändig. Case management-utbildning och KBT meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat med haschavvänjningsprogram är önskvärt.

Övrigt

Tjänstgöring på schema. 5 veckor med helgtjänstgöring 2 av 5 helger. Körkort önskvärt.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Hägersten, Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/5233
Kontakt
  • Elizabeth Hjälmarstedt Rundblom bitr enhetschef, 0850848125
  • Eva Engelbrektsson personalkonsult, 0850825064
Facklig företrädare
  • SACO, Kristofer Pasquier , 08-50825082
  • VISION, Per Broman, 08-50825580
  • KOMMUNAL, Lowisa Anderzon, 08-50825290
Publicerat 2017-09-15
Sista ansökningsdag 2017-09-29
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar