Driven ekonomiadministratör till Stockholm Stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet. Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är ca 105 medarbetare organiserade i sex enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp.

Serviceförvaltningen ekonomi söker fem ekonomiadministratör till både leverantörsreskontra och kundreskontra. Fyra av tjänsterna är visstidsanställningar i fyra månader eller längre med start maj 2018 och ett föräldravikariat till kundreskontra med start maj 2018 till och med augusti 2019.

När du söker kommer du få möjligheten att välja vilken tjänst du är intresserad av att söka till!

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du i processerna leverantörsreskontra eller kundreskontra samt med andra förekommande uppdrag. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Agresso och ingå i en arbetsgrupp där ni ansvarar för att utföra tjänster åt förvaltningar och bolag. Du är också delaktig i verksamhetens förbättringsarbete. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

  • en fullgjord gymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
  • aktuell och, som arbetsgivaren bedömer som, relevant arbetslivserfarenhet inom serviceyrken med kundbemötande
  • goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer

Det är meriterande om du har:

  • en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
  • erfarenhet av ekonomi- och/eller administrativt arbete
  • erfarenhet av Agresso
  • erfarenhet av att identifiera förbättringsförslag

Vi ser att du som person är driven och har ett stort intresse för att arbeta med processutveckling. Vidare är du analytisk och lösningsorienterad med förmågan att tänka ur ett bredare perspektiv för att hitta effektiva lösningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service per telefon! Du är noggrann, snabb och stresstålig och är serviceinriktad gentemot kollegor och kunder.

Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Övrigt

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:

http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Maj 2018
Antal lediga befattningar 5
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Johanneshov
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/1442
Kontakt
  • Nozha Amezeane, HR-konsult , nozha.amezeane@stockholm.se 08-508 11 716
  • Annica Lundblad, Enhetschef, annica.lundblad@stockholm.se
  • Jenny Holm, Enhetschef , jenny.holm@stockholm.se
Publicerat 2018-03-07
Sista ansökningsdag 2018-03-21

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar