Serviceinriktad handläggare till e-handelsenheten

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning
Verksamhetsområde Upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 45 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Inom verksamhetsområdet bildades för ett och ett halvt år sedan Enheten för e-handel. Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för stadens medarbetare som gör inköp.

Stadens förvaltningar använder ett gemensamt inköpssystem. Serviceförvaltningen är ansvarig för att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till inköpssystemet.

E-handelssupporten söker nu en ny medarbetare för ett halvårsvikariat med eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning

E-handelssupporten är en funktion som startade för ca ett och ett halvt år sedan. Tillsammans med chef och kollegor på e-handelsenheten ansvarar du för e-handelssupport till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:

  • ge service till stadens medarbetare när det gäller e-handelsfrågor
  • ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem. Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel
  • ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet, bl a via MS Skype för företag
  • ta emot synpunkter från användarna. Återkoppla och ha kontakt med avtalsägare (ansvarig upphandlare) och eventuellt leverantörer
  • i samråd med ansvarig upphandlare ge vägledning vad gäller avtal, regler och policys för inköp
  • delta i det dagliga arbetet avseende e-handel
  • hålla och administrera utbildningar för rekvirenter

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • har en avklarad gymnasieutbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller liknande som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • har mycket god IT-vana
  • har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • har aktuell erfarenhet av arbete med kundsupport och att ge vägledning och stöttning via telefon

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av att ha arbetat med e-handel
  • kurs/utbildning inom upphandling och/eller inköp
  • erfarenhet av att koordinera arbetsuppgifter
  • erfarenhet av ärendesystem och fakturafrågor
  • erfarenhet av att ha hållit i internutbildningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor:

Arbetet innebär mycket vägledning och stöttning via telefon, vilket ställer stora krav på att du är kommunikativ och pedagogisk.  Du är lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du är nyfiken och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling. Du är inte rädd för nya och förändrade uppgifter eller att ställas inför nya frågeställningar och utmaningar.

Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!

Intervjuer kommer att ske löpande med start v 9, så vänta inte med din ansökan!

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Omgående
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Johanneshov
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/982
Kontakt
  • Liselothe Engelgren, Verksamhetschef, liselothe.engelgren@stockholm.se
  • Gunilla Dahl, HR-Konsult, 08-508 11 718, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Luis Lopez, Vision , 08-508 27 929
  • Anna-Maja Hellberg, SACO , 08-508 508 40 624
Publicerat 2018-02-15
Sista ansökningsdag 2018-03-04

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar