Administrativ assistent/schemaplanerare sökes till hemtjänst

Stockholms Stad, Rinkeby-Kista SDF, Hemtjänst

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?

Arbetsplatsbeskrivning

Rinkeby-Kista hemtjänst är en av utförarenheterna inom avdelningen Äldre, funktionsnedsatta och socialpsykiatri. Hemtjänst Rinkeby-Kista är inne i en spännande utveckling där Du skulle bli en viktig del i detta arbete. Vårt uppdrag är att ge vård och omsorg med god kvalitet ha ett gott bemötande där kunden ska känna trygghet och ha inflytande. Hemtjänst Rinkeby-Kista jobbar resultatorienterat med våra kunder i fokus för att bli Rinkeby-Kistas bästa hemtjänstleverantör 2018.

Arbetsbeskrivning

Som administrativ assistent/schemaplanerare planerar du schema för personal i hemtjänst, har hand om bemanning, ekonomiadministration, fakturahantering, arkivarbete, sammanställning av rapporter och viss statistik mm. Du kommer att ingå i ledningsgrupp med enhetschef, biträdande enhetschef och andra administrativa assistenter/schemaplanerare. Du arbetar nära dina kollegor och tillsammans är ni är den dagliga länken till medarbetarna och schemaplanerar för cirka 30 medarbetare. För att lyckas och trivas i rollen är det av stor vikt att du är noggrann, flexibel, stresstålig och har lätt att samarbeta. Du ska kunna arbeta självständigt och kunna organisera och planera arbetet effektivt.

Kvalifikationer
Kvalifikationer Vi söker dig som har yrkeshögskoleexamen med inriktning verksamhetsledare/samordnare inom social omsorg. Du ska ha arbetat med schemaplanering och ha erfarenhet av hemtjänst. Fin servicekänsla och ett bra bemötande är två förmågor/egenskaper vi vill att du ska ha. God kännedom och erfarenhet av arbete i de administrativa system som används inom Stockholms stad, exempelvis Schemos, Paraplyet, Agresso etc. är meriterande. Eftersom ditt arbete är operativt är det viktigt att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt och välformulerat vis och genom att påminna och följa upp säkerställer du att budskapet når fram och att förväntningarna är klara för berörda parter. Du trivs att arbeta nära andra människor och du är van att hantera konflikter ifall de skulle uppstå. Du förstår också vikten av att ha ett ekonomiskt perspektiv för att verksamheten ska klara en budget i balans. Du som söker tjänsten har god datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och i skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Kista
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/4394
Kontakt
  • Tina Cederlund, 0850802009
Facklig företrädare
  • Riitta Eddib, Kommunal, 08-50801000
  • Ata Hosseini, Vision, 08-50801564
Publicerat 2018-06-18
Sista ansökningsdag 2018-07-02
Utbildningskrav Yrkeshögskola

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar