Upphandlare/inköpssamordnare till Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Rinkeby-Kista SDF

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?

Beskrivning
Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning står inför spännande utmaningar i och med att stadsdelsområdet växer och nya områden byggs. Ekonomiavdelningen är placerad i Kista nära kollektivtrafik och gallerian med ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.

Ekonomiavdelningen söker nu en engagerad och driven upphandlare/inköpssamordnare. Förutom upphandling och inköpssamordning ansvarar avdelningen för redovisning, bokslut, ekonomistyrning samt budget- och uppföljningsärenden. I ekonomiavdelningen ingår också paraplysamordning, lokalfrågor och en IT-funktion.

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning erbjuder:

  • intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag
  • en arbetsplats med fokus på utveckling
  • ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö
  • subventionerad friskvård
  • goda förutsättningar att kombinera privatliv med arbetsliv
  • flextid

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att planera och genomföra upphandlingar av skiftande komplexitet, avtalsförvaltning, självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Arbetet omfattar uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning.

Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete av processer och arbetsmetoder. Du är förvaltningens inköpssamordnare och ansvarar för att utforma lokala riktlinjer och anvisningar inom e-handel. I tjänsten ingår också att vara förvaltningens expert i LOU och du håller i möten och utbildningar inom området.

Andra arbetsuppgifter förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat utbildning med inriktning mot juridik ekonomi eller har erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning och LOU. Du har goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt i Excel.

Vi söker sig som är initiativtagande och självgående. Verksamheten inom förvaltningen är omfattande och dynamisk. Därför är det viktigt att du är analytisk och van vid problemlösning i en föränderlig miljö.

Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Du är tydlig i din kommunikation, i såväl tal som skrift.

Du har en god förmåga att pedagogiskt utbilda och stödja förvaltningens chefer och medarbetare inom upphandlings- och inköpsområdet.

Vidare är du strukturerad och har en god planeringsförmåga. Vi ser gärna att du trivs av att anta nya utmaningar och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Kista
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/1098
Kontakt
  • Alex Baena, 0850801103
Facklig företrädare
  • Ebba Prytz, SACO, 08-508 01 409
  • Ata Hosseini, Vision, 08-508 01 564
Publicerat 2017-02-24
Sista ansökningsdag 2017-03-10
Utbildningskrav Yrkeshögskola

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar