Ekonomiadministratör till Visningsenheten

Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Visningsenheten

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är drygt 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.

Arbetsplatsbeskrivning
Stockholms Stadshus är en av de mest kända byggnaderna i Stockholm. Närmare 450.000 personer besöker årligen Stadshuset för att få veta mer om vår fina arkitektur och våra evenemang, där Nobelfesten är det mest berömda. Visningsenhetens är den enhet inom administrativa avdelningen vid stadsledningskontoret i Stockholms stad som ansvarar för visningsverksamheten. För att organisera och driva verksamheten har enheten nio heltidsanställda samt en enhetschef. Under högsäsong, juni-augusti, kommer ungefär två tredjedelar av alla besökare, nära 250 000 personer, och då har enheten ytterligare ca 80 timanställda. Enheten söker nu en ny ekonomiadministratör.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiadministratör ansvarar du för enhetens ekonomiadministration. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är fakturahantering, både leverantörsreskontra med inkommande leverantörsfakturor i stadens ekonomisystem Agresso, och kundreskontra med bland annat samordning och utfärdande av underlag för utgående fakturor främst gällande entréer till Stadshuset.Därutöver ingår övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter samt att vid behov hjälpa till i den operativa verksamheten. Enheten har många utländska kunder vilket medför att en hel del kommunikation sker på engelska per telefon eller e-post.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning, som lägst på gymnasial nivå. Du behärskar Excel väl, och kan använda Excel för att sammanställa och beräkna fakturaunderlag. Du har god datorvana även i övrigt och är väl bekant med övriga program i Office-paketet. Du har några års erfarenhet från att arbeta i Agresso eller liknande ekonomisystem med både leverantörs – och kundreskontra. 

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska. För att lyckas i arbetet som ekonomiadministratör behöver du vara en strukturerad person som tycker om siffror och som kan arbeta självständigt och noggrant. Du är en person med integritet som tar stort ansvar för ditt eget arbete. Du tar reda på den information du behöver för att komma vidare i arbetet, och fortbildar dig vid behov. Du behöver också vara en social person som uppskattar vårt stora antal internationella besökare och vår stora personalstyrka. Du blir den enda ekonomiadministratören på vår enhet, men inom avdelningen finns det andra med liknande kompetens. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 2017-03-01
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Kungsholmen
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/59
Kontakt
  • Anna-Karin Freidh, enhetschef, 08-50829704
  • Katja Morander, 0850829017
Facklig företrädare
  • Annica Walther, Vision, 076-12 41 553
  • Carin Carlsson, Saco, 08 50829288
Publicerat 2018-01-05
Sista ansökningsdag 2018-01-21

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar