Upphandlare till stadsledningskontoret

Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Administrativa avdelningen

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ska styra och stötta stadens övriga verksamheter och för egen del genomföra beslut utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige fastställt. Vi är ca 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.

Arbetsplatsbeskrivning

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Kontoret biträder kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i deras uppdrag att effektivt leda och samordna hela den kommunala verksamheten. Den gemensamma inriktningen för all verksamhet inom stadsledningskontoret ska vara: Effektiv styrning och uppföljning, Fokus på politiska prioriteringar, Förtroendefull samverkan inom staden. Administrativa avdelningen är en av kontorets 11 avdelningar med cirka 30 medarbetare. Avdelningen ansvarar för stadsledningskontorets interna processer såsom budget, verksamhetsplan och uppföljning, upphandling, säkerhet, lokaler, IT och telefoni. Inom avdelningen arbetar vi också med upplåtelser och borgerliga vigslar samt guidade visningar av stadshuset.

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering och genomförande av upphandlingar. En viktig del i ditt arbete är uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter. Du kommer också att ingå i stadens upphandlingsnätverk. Vid behov kommer du även att planera och genomföra utbildningsinsatser. Som upphandlare rapporterar du till ekonomichefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå med inriktning juridik, ekonomi eller relevant erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att som leda både mindre och större projekt. Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken och analytisk. Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att hantera många kontakter och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Erfarenhet från Stockholms stad är meriterande.

Övrigt

Intervjuer kommer att ske löpande.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Kungsholmen
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/261
Kontakt
  • Jonas Hedenström, ekonomichef, 08-50829470
Facklig företrädare
  • Annica Walther, Vision, 076-1241553
  • Carin Carlsson, Saco, 08-50829288
Publicerat 2018-01-12
Sista ansökningsdag 2018-02-04

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan

Logga in och sök jobbet