rekrytering16_1170x300px.jpg

Familjebostäder söker kundservicehandläggare

AB Familjebostäder

Jobbet på Familjebostäder är inte ett vanligt jobb. Det är ett viktigt jobb. Vi bidrar till att Stockholm är en stad där alla kan bo bra. Vårt uppdrag är att se till att de som bor hos oss trivs och är trygga i det viktigaste de har; sina hem. Våra nybyggda hus möter moderna behov och de byggs på ett sätt som tar hänsyn till framtida generationer.

För oss är hållbarhet också det rent mänskliga. Vi är högt rankade när det kommer till ledarskap och vi strävar alltid efter att du som jobbar hos oss ska få ihop din vardag: oavsett om det handlar om arbetstidens förläggning eller massage på arbetstid. Det är den omtanken som också avspeglas i vår värdegrund – i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Har detta betydelse för dig vet vi att du kommer trivas. Välkommen till ett viktigt jobb.

Arbetsuppgifter

Nu förstärker vi vårt kundserviceteam! Vi söker dig som vill vara med i vår utveckling och precis som vi strävar efter att hitta digitala, innovativa och kundvänliga lösningar och effektiva processer. Som kundservicehandläggare på Familjebostäder blir du en del av en effektiv och serviceorienterad grupp som med hög servicekänsla hanterar inkommande ärenden via telefon, epost och facebook.

Arbetet innebär bland annat att ge information och svara på frågor gällande felanmälan, lägenhetsunderhåll och tillval för hyresgäster och övriga boendefrågor. I arbetsuppgifterna ingår också att sköta andra administrativa uppgifter samt vara back-up i receptionen. En viktig del i arbetet är att följa upp och återkoppla i ärenden både till kunder, internt och till våra entreprenörer.

Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande och har minst sex månaders erfarenhet av kvalificerat kundtjänstarbete. Det innebär att du självständigt kan hantera egna ärenden och att du levererar mot högt ställda servicekrav. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du är också van vid att arbeta i MS Office och ärendehanteringssystem. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Som person är du utåtriktad, engagerad och du har ett starkt fokus på kunden. Du är lyhörd och smidig samt mån om att alltid ge god service och leverera ett kvalitativt arbete. Vidare är du hjälpsam, ordningsam och ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och din inställning till tjänstens bredd.

Du erbjuds

Rollen som kundservicehandläggare är en utåtriktad och varierad tjänst med många kontaktytor vilket ger ett mångsidigt och spännande arbete. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och goda anställningsvillkor. Bolaget är stabilt och lönsamt och stämningen är öppen och trivsam. Du ingår i ett serviceinriktat team med placering intill Rinkebystråket och du rapporterar direkt till enhetschefen på kundservice.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är 2018-10-30.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Petra Berggren, 08-7372208. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sara Lundell HR-partner, 08-7372439.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Rinkeby
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/6100
Publicerat 2018-10-15
Sista ansökningsdag 2018-10-30
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar