Administratör till Centrum för samhällsorientering i Stockholms län

Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, samhällsorientering

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.

Vill du veta varför du borde arbeta hos oss? Klicka här för att se en film om Arbetsmarknadsförvaltningen och vårt uppdrag!

Vår arbetsplats

Centrum för samhällsorientering i Stockholms län (CSO) erbjuder samhällsorientering till nyanlända för 26 samverkande kommuner. Utbildningarna är upphandlade och samordnas genom ett gemensamt kansli - Centrum för samhällsorientering i Stockholms län (CSO). Stockholms stad är administrativt ansvarig för verksamheten som är organiserad inom Arbetsmarknadsförvaltningen. På CSO arbetar en administratör, en administratör/projektassistent, en informatör och en enhetschef. Besök gärna vår flerspråkiga hemsida www.nyistockholm.se för mer information om CSO och vår verksamhet. CSO är en av enheterna inom verksamhetsområdet Antagning & Stöd och tillhör avdelningen Vuxenutbildning Stockholm. Tjänsten kommer att vara placerad inom verksamhetsområde Antagning och stöd med i första hand CSO som arbetsplats.

Nu söker vi en administratör.

Dina arbetsuppgifter

I din roll ingår att arbeta med administration samt arbetsuppgifter som kretsar kring avtalsuppföljning och kvalitetsutveckling. I detta ingår: 

  • Medverka i kvalitetsuppföljning genom att exempelvis delta i arbetet med att utforma olika typer av mallar för kvalitetsuppföljning samt genomföra auskultationer på kurserna och gruppintervjuer med kursdeltagare.
  • Följa upp att leverantörerna skickar in handlingar i tid enligt ramavtalen samt säkerställa att rätt information och av rätt kvalitet inkommit.
  • Registrera enkäter och ta fram statistik från deltagarenkäter.
  • Genomföra vissa övriga administrativa uppgifter i det administrativa systemet Yong Logic (ingen tidigare erfarenhet av systemet krävs)
  • Ansvara för fakturahantering och fakturering till samverkande kommuner. 

I rollen som administratör har du mycket kontakt med våra många samarbetspartners. I och med att CSO är en relativt liten verksamhet kan det vid behov även bli aktuellt att utföra andra typer av arbetsuppgifter.

 

Din kompetens och erfarenhet

Du har relevant högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, pedagogik eller motsvarande. Du trivs med att ha ett administrativt arbete och det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av fakturahantering samt ekonomiadministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av Agresso eller annat fakturahanteringssystem. Samt om du har dokumenterad vana att ta fram statistik genom Excel.

Det är även meriterande om du har språkkompetens inom de språk som samhällsorienteringen ges på, särskilt i arabiska, somaliska eller tigrinja. Det är även meriterande att ha intresse av uppföljningsarbete. Då arbetsuppgifterna ibland kan innebära att vara sekreterare på möten och skriva minnesanteckningar krävs att du har mycket god svenska i tal och skrift.

Du har stor datorvana med goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel. 

För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att planera, strukturera och driva ditt arbete framåt. Du har samtidigt en förmåga att se helheter och i ditt arbete se till verksamhetens bästa. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är duktig på att skapa kontakter, är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Samtidigt som du tydlig i kontakten med leverantörer och inte drar dig för att vara drivande när något strider mot avtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad Heltid
Ort Södermalm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/6948
Kontakt
  • Mette Schönström, enhetschef, 08-508 357 07
  • Eliana Hjelm, HR-konsult, 08-508 117 23
Facklig företrädare
  • Jösta Claeson, Vision , 08-508 25 229
Publicerat 2018-11-04
Sista ansökningsdag 2018-11-18
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar