Ekonomihandläggare till Södermalm

Stockholms Stad, Södermalm SDF, Administrativa avdelningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad. Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.

Arbetsbeskrivning

Den här tjänsten som ekonomihandläggare inom administrativa avdelningen innebär att du i huvudsak handlägger hyresavtal och kontrollerar, konterar och fördelar kostnader av hyresfakturor i LOIS (LEBE), som är ett system för administration av hyresavtal. Fakturorna består i huvudsak av hyresfakturor från hyresvärd som ska fördelas till enheter inom förvaltningen.

Du kommer också att hantera leverantörsfakturor i systemet Agresso.

Förutom dessa system så arbetar du i Excel och i MS Office-paketet.  Du kommer också  vara behjälplig med i övrigt förekommande arbetsuppgifter som ligger inom området redovisning, bokföring och ekonomiadministration, bland annat granskning av betalkort och avstämning av balanskonton.

I arbetsuppgifterna ingår regelbunden kontakt med hyresgäster och i förekommande fall anhöriga. Du kommer att ha kontakt med förvaltningens olika enheter.

I huvudsak planerar du och utför ditt arbete självständigt men har också avstämningar med controllers och övriga inom ekonomiadministrationen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har avklarad och genomförd gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig. För den här tjänsten krävs det att du har:

-Goda kunskaper i MS officpaketet
-Flerårig och aktuell handläggning av fakturor
-Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt.

De är mycket meriterande om du har erfarenhet av LOIS (LEBE) och Agresso.

Du behöver vara ordningssam och strukturerad och ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ska ha god samarbetsförmåga och ha ett gott bemötande till andra personer då rollen innebär kontakt med flera inom förvaltningens utförarenheter.

Eftersom det emellanåt är stora volymer av fakturor som ska hanteras, behöver du vara lugn, stabil och kan anpassa dig till rådande situation. När problem uppstår löser du dem på ett smidigt och konstruktivt sätt. 

Övrigt

Förvaltningen har ett flextidsavtal och vinter- och sommararbetstid.

Goda friskvårdsmöjligheter - Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag på 1000:-/år samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Snarast.
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Södermalm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/5209
Kontakt
  • Snorre Berglund, Ekonomichef, 08-508 121 50, snorre.berglund@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Jösta Claesson, 08-508 252 29
Publicerat 2018-08-19
Sista ansökningsdag 2018-09-02

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar