Alviks hemtjänst söker biträdande enhetschef

Bromma stadsdelsförvaltning, Hemtjänst Alvik Norra / Södra

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Bromma stadsdelsförvaltning är en av stadens fjorton stadsdelsförvaltningar. Förvaltningen styrs av stadsdelsnämnden. Bromma ligger väster om Stockholms innerstad och vid Mälaren med dess vackra natur. Drygt 76 000 invånare bor i trädgårdsstadens villor, egnahemsbyggen och den moderna förortens flerfamiljshus. Bromma är en växande stadsdel och nya stadsdelar växer fram i Beckombergaområdet och Mariehäll/Annedal vilket innebär ökad inflyttning och utbyggnad av kommunal service. Såväl tunnelbana, tvärbana, Nockebybanan samt ett stort antal busslinjer gör det lätt att ta sig till Bromma.

Alviks Hemtjänst är en av två kommunala utförare i stadsdelen Bromma. Hemtjänsten i Alvik är i ett spännande utvecklingsskede med särskilt fokus på kvalitetssäkring och samverkan i nära relation till Äldreförvaltningen. Alviks hemtjänst leds av en enhetschef med övergripande ansvar för verksamheten och f.n två biträdande chefer.

Arbetsbeskrivning

Hemtjänsten erbjuder omvårdnads- och serviceinsatser till alla som har fått ett bistånd beviljat av kommunens biståndshandläggare. Vår verksamhet präglas av respekt för den enskilda individen. Självbestämmande, trygghet, kontinuitet och valmöjlighet är hörnstenar i vår verksamhet. Alviks Hemtjänst har sina lokaler i nära anslutning till Alviks tunnelbanestation. Alviks hemtjänst har ca.400 kunder och cirka 200 medarbetare.

Vi står nu inför en organisationsförändring och söker nu ytterligare en, eventuellt två, biträdande chefer. Du kommer under ledning av enhetschefen leda, planera och administrera personal-, arbetsmiljö- och budgetfrågor samt utveckla verksamheten. Du kommer att vara direkt underställd enhetschefen och ingå i enhetens ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Du har en lämplig eftergymnasial utbildning och har dessutom god kunskap om, och gedigen erfarenhet av, hemtjänst. Du har erfarenhet av arbetsledning i äldreomsorg och då gärna hemtjänst. Du har goda kunskaper om och intresse av förändrings- och utvecklingsarbete Du är tydlig, strukturerad och kan entusiasmera medarbetarna att arbeta i enlighet med uppställda mål och skapa ett positivt arbetsklimat.

Du har en utpräglad samarbetsförmåga och har gärna erfarenhet av att arbeta på en mångkulturell arbetsplats. Du är en god användare av IT-verktyg. Du har erfarenhet av arbetsledning i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om Du har erfarenhet av olika inriktningar av äldreomsorg samt erfarenhet av beställar-utförarverksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 2017-11-01
Antal lediga befattningar 2
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/6232
Kontakt
  • Katarina Romehed/Enhetschef, 08-508 06 703
Facklig företrädare
  • Karin Wrannvik, Ledarna , 076-12 90 750
  • Marcus Sjöberg, SACO , 08-508 06 327
  • Kamilla Lantz, Vision , 08-508 06 999
  • Benjamin Emparan, Kommunal , 08-508 06 017/018
Publicerat 2017-09-15
Sista ansökningsdag 2017-09-29
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar