Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från välkända Stockholmsbyggnader till offentliga lokaler för kultur och idrott, kontorsbyggnader, brandstationer, saluhallar, slott, gårdar och torp. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför stadsgränsen. Vi sitter i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuters promenad från Centralstationen.
Administrativa avdelningens uppdrag är att stödja, styra och utveckla de gemensamma administrativa processerna och verktygen inom kontoret. Avdelningen är organiserad i tre enheter, ekonomi och verksamhetsplanering, arbetssätt och stödsystem och HR.
Enheten för digitala stöd ansvarar för kontorets digitala verktyg, arkiv och registratur samt hantering av teknisk och administrativ byggnads- och fastighetsinformation.
Enheten bedriver utvecklingsprojekt inom ett flertal områden samtidigt som rollern som dataskyddsombud kommer att tillkomma som ansvarsområde.
Vi söker nu en arkivarie t.o.m. 191231.
Arbetsbeskrivning
Som arkivarie på enheten för digitala stöd kommer du att arbeta inom området arkiv och registratur. Arbetet inom arkiv och registratur syftar till att säkerställa en korrekt och rättssäker hantering av ärenden och handlingar genom fastställda processer och rutiner i verktyget eDok, som är stadens installation av Platina från FormPipe. Struktur, ordning och digital kompetens är nyckelord i arbetet.
Arbetsuppgifterna omfattar:
Du kommer också att fungera som ersättare för registrator när denne inte är på plats.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet eller högskola och som har erfarenhet av arkivarbete samt har arbetat i något av de större ärendehanteringssystemen inom området, t.ex. Platina.
Som person har du god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett bra sätt. Du är noggrann och utför arbetet självständigt där du strukturerar och tar ansvar för att uppgiften blir utförd. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du drivs av att arbeta tillsammans med andra människor och du lyssnar, kommunicerar och vill leverera lösningar.
Då rollen kräver att du ska arbeta i flera olika IT-stöd krävs det att du lätt tar till dig ny information på området.
Goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel och Word är ett krav.
Det är meriterande om du har kunskap om lagstiftning inom offentlig verksamhet, exempelvis offentlighetsprincipen, LOU.
Hos oss får du
Anställningsform | Tidsbegränsad anställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | Enligt överenskommelse |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Stockholm |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/3475 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2018-05-17 |
Sista ansökningsdag | 2018-06-05 |
Utbildningskrav |
Högskola/universitet |