Biträdande enhetschef, beställarenheten äldreomsorg Norrmalm

Stockholms stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Norrmalms stadsdelsområde har drygt 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, Life Science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna. Från och med den 1 juli gör vi det tillsammans med Östermalms stadsdelsförvaltning då vi gemensamt bildar Norra innerstadens stadsdelsförvaltning.

Arbetsplatsbeskrivning

Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder en modern och attraktiv arbetsplats med öppen kontorslösning placerat på Sankt Eriksgatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar, tunnelbana och pendeltåg. Stadsdelsförvaltningen består av tre verksamhetsområden, varav äldre- och socialtjänstavdelningen är en av verksamheterna.

Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten är vi cirka 28 medarbetare där de flesta arbetar med biståndshandläggning. Inom enheten finns sex arbetsteam, där vissa funktioner har specialiserats.

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med enhetschef, en andra biträdande enhetschef och metodutvecklare ingår du i enhetens ledningsgrupp som övergripande arbetar med enhetens mål, planering, budget och löpande förbättringsarbete för att skapa goda resultat för de äldre och att skapa en bra arbetsmiljö för medarbetarna.

Du är en av två biträdande enhetschefer med personalansvar för ca 11 medarbetare, som leder och fördelar det dagliga arbetet. Du leder ärendedragningar, beslut i enskilda ärenden, vägleder handläggarna i deras arbete och medverkar vid implementeringen av nya metoder.

Du bedriver internkontroll, rapporterar till enhetschef och dokumenterar bland annat i stadens interna ledningssystem. I tjänsten ingår att hålla i medarbetarsamtal, lönesättande samtal och att vara stöd i lönerevisionen. Du ingår i olika arbetsgrupper på enheten och är delaktig i enhetens interna och externa samverkan.

Kvalifikationer

Du har socionomexamen och ska ha erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg. Det är ett krav att du har arbetat som chef eller i en arbetsledande position med personalansvar samt har erfarenhet av verksamhetssystemet Paraplyet.

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och är trygg och stabil i din roll. Du är självgående, planerar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt och ansvarsfullt sätt. Som person är du kommunikativ samt har en god samarbetsförmåga och flexibiliteten att hantera olika situationer. Du kan förena en korrekt och rättssäker myndighetsutövning med resursmedvetenhet och helhetssyn. Du har förmåga att bygga upp förtroende och engagemang i arbetsgruppen samtidigt som du är lyhörd.

Övrigt

Vi erbjuder 1500kr per år i friskvårdsbidrag och ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter. Som biträdande enhetschef har du också regelbunden extern handledning.

Intervjuer kan komma att ske löpande innan ansökningstiden löpt ut.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Efter överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/7254
Kontakt
  • Annelie Unosson Weis, 0850809386
  • Kristina Gustafsson, 0850809047
Facklig företrädare
  • Nås via växel, 08-508 09 000
Publicerat 2018-11-14
Sista ansökningsdag 2018-11-28
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar