Bygglovsavdelningen söker Koordinatorer

Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Bygglovsavdelningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret har ca 370 anställda och vi sitter centralt på Kungsholmen med ca tio minuters gångavstånd till Stockholms central. Förvaltningens verksamhet genomsyras av värdeorden professionell, lösningsorienterad, helhetssyn och arbetsglädje.

På bygglovsavdelningen arbetar ca 100 medarbetare. Avdelningen arbetar aktivt för att förbättra processer, skapa en bra arbetsmiljö och hög kundnöjdhet. Som ett led i detta kommer avdelningen att omformas till 6 geografiska enheter samt en tillsynsenhet och en rådgivningsenhet. Vårt utvecklingsarbete har redan kommit en god bit på väg och ska genomföras till årsskiftet.

Nu söker vi fler koordinatorer till vår bygglovsavdelningen. Tjänsterna avser dels en tillsvidareanställning, ett vikariat för föräldraledighet samt en visstidsanställning som förstärkning.

Arbetsuppgifter
Som koordinator på bygglovsavdelningen får du ett inspirerande arbete och en samordnande roll för teamets arbete och utveckling. Du arbetar med uppföljning av teamets handläggning mot nyckeltal och bistår handläggarna med administrativa moment i handläggningen samt arbetar med verksamhetsutveckling i ett nära samarbete med enhetschefen. Dessutom ingår en hel del administration i ditt arbete, både på enheten och på avdelningen.

Du ingår även i koordinatorgruppen som utgörs av avdelningens samtliga koordinatorer.
Arbetet innebär många kontakter med dem som söker bygglov, medborgare i staden, samt med andra myndigheter och förvaltningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom samhällsbyggnadsområdet liksom arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att samordna eller leda grupper. Mycket god svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Du är noggrann, strukturerad och självgående, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att självständigt driva ditt arbete framåt med stort fokus på kvalitet. Rollen kräver att du trivs med att arbeta i team, är lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga.
Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram, samtidigt som du påminner och följer upp. Det är också viktigt att du har ett flexibelt och lösningsfokuserat förhållningssätt, där du har en vilja samt förmåga att hjälpa andra.

Du har en hög personlig mognad och genom gott omdöme förhåller du dig professionell i ditt arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

Villkor
Läs mer: www.stockholm.se/sbk

Tjänsterna avser två visstidsanställningar på minst 1 år samt en tillsvidareanställning. Ange gärna i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse.
Antal lediga befattningar 3
Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/8013
Kontakt
  • Monika Larsson, Enhetschef, 08-50827270
  • Cecilia Svensson, HR-konsult, 08-508 271 68
Facklig företrädare
  • Björn de Maré , SACO, 08-508 28 281
  • Fanny Nordqvist Darell, VISION , 08-508 27 573
Publicerat 2017-11-24
Sista ansökningsdag 2017-12-08

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar