Enhetschef inom lön och pension

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Verksamhetsområde lön och pension administrerar tjänster gällande lön, pension och försäkring. Våra kunder är samtliga förvaltningar i Stockholms stad samt vissa bolag. Vårt arbete präglas av hög kundnöjdhet och kvalitet, för oss är kundfokus och service centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer. Till en av våra enheter söker vi nu en ny enhetschef som vill vara med och utveckla vår verksamhet.

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef leder och fördelar du arbetet inom enheten och förväntas arbeta i enlighet med Serviceförvaltningens värdegrund där kompetens, öppenhet, respekt och ansvar är ledorden. Arbetet innebär att du har ett tätt samarbete med dina enhetschefskollegor och ni jobbar med att följa upp och utveckla processer, rutiner och arbetssätt som är lika på enheterna och där du har kundansvar för ett antal kunder. Verksamheten präglas av ett öppet klimat och du har personal-, budget och arbetsmiljöansvar inom enheten som består av 20 kvalificerade, ansvarstagande löneadministratörer med eget driv.

Rollen är operativ och du arbetar tätt tillsammans med dina medarbetare genom ett nära ledarskap där du främjar engagemang och delaktighet. I verksamhetens uppdrag ingår även att informera och utbilda andra förvaltningar inom staden i löneprocesserna. Vi står inför att lansera vårt dokumenterade processarbete för medarbetarna och du är en av processägarna och tillsammans med kollegorna har du en viktig roll i implementeringen. Du rapporterar till verksamhetschefen och du får möjlighet att arbeta i en ledningsgrupp med ett öppet klimat och med aktiva och engagerade chefer. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får möjlighet att bidra till vår vision ett Stockholm för alla.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Du har aktuell erfarenhet av att ha arbetat som chef innefattande personal-, budget och verksamhetsansvar och vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av löneadministration. Du har erfarenhet av att arbeta med ett processinriktat arbetssätt och du är van vid att arbeta i en organisation som ständigt utvecklar och förbättrar arbetssätt. Du har erfarenhet av kundsupport och då arbetet innefattar många kontaktytor och kommunikationsvägar har du lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person är du flexibel, lojal och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och ett lyhört och lösningsorienterat förhållningssätt. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i agerande och beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara. Du tar initiativ, uppnår resultat och har en god pedagogisk insikt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/113
Kontakt
  • Jenny Lins, HR-konsult, 08-508 11 729
  • Madeleine Nordström, Avdelningschef, 08-508 11 909
Facklig företrädare
  • Karin Wrannvik, Ledarna , 076-129 07 50
  • Anna-Maja Hellberg, SACO , 08-508 40 624
  • Luis Lopez, Vision , 08-508 27 929
Publicerat 2018-01-08
Sista ansökningsdag 2018-01-22

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar