rekrytering12_1170x300px.jpg

Familjebostäder söker en affärsmässig lokalförvaltare

AB Familjebostäder

Jobbet på Familjebostäder är inte ett vanligt jobb. Det är ett viktigt jobb. Vi bidrar till att Stockholm är en stad där alla kan bo bra. Vårt uppdrag är att se till att de som bor hos oss trivs och är trygga i det viktigaste de har; sina hem. Våra nybyggda hus möter moderna behov och de byggs på ett sätt som tar hänsyn till framtida generationer.

För oss är hållbarhet också det rent mänskliga. Vi är högt rankade när det kommer till ledarskap och vi strävar alltid efter att du som jobbar hos oss ska få ihop din vardag: oavsett om det handlar om arbetstidens förläggning eller massage på arbetstid. Det är den omtanken som också avspeglas i vår värdegrund – i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Har detta betydelse för dig vet vi att du kommer trivas. Välkommen till ett viktigt jobb.

Till vår fastighetsavdelning söker vi nu en lokalförvaltare med ett utpräglat service- och affärstänk.

Arbetsbeskrivning

Som lokalförvaltare ansvarar du för uthyrning, förvaltning och utveckling av Familjebostäders kommersiella lokaler av olika slag i Stockholms södra förorter. På Familjebostäder har lokalförvaltarna ett förlängt ansvar utöver uthyrningen vilket innebär service och långsiktighet i kontakt med hyresgästerna. Bygga relationer och hålla i många kontakter är en mycket viktig del av uppdraget.

I övriga de arbetsuppgifterna ingår:

  • Uthyrning av lokaler på marknadsmässiga villkor.
  • Kontraktsadministration.
  • I samråd med fastighetsförvaltare sköta löpande förhandlingar.
  • Arbeta för långsiktiga relationer med såväl befintliga som nya kunder.
  • Bedöma och beställa ombyggnader/anpassningar för både nya och befintliga kunder i samråd med fastighetsförvaltaren.
  • Ta fram säljmaterial för visningar och möten.
  • Marknadsföring.
  • Besiktningar vid skador hos befintliga kunder och vid avflyttning.
  • Sammanställa underlag för budget- och prognosarbete.
  • Avflyttningsbesiktningar.
  • Planering och kundkontakter vid omflyttningar i samband med ombyggnader etc.
  • Se till att detaljplaner samt godkännande av verksamheter efterföljs.
  • Samarbeta med andra aktörer i samhället i syfte att verka för att bolagets vision och områdets positiva utveckling.

Du är placerad på huvudkontoret i Hammarby sjöstad och rapporterar till enhetschefen.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning och vet att du trivs i en serviceinriktad roll där du skapar och vårdar kundrelationer. Du har förståelse för byggtekniska frågor. Vi ser det som meriterande om du har en utbildning inom fastighetsförvaltning. Du har en god fastighetsekonomisk förståelse och goda kunskaper inom hyresjuridik samt är en van förhandlare. Självklart har du datavana och hanterar Officepaketet och någon typ av fastighetssystem mycket väl. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är också en förutsättning för att du ska lyckas i rollen.

Som person är du både driven, social och utåtriktad. Du är även kommunikativ och har lätt för att knyta goda kontakter med våra hyresgäster, både på lång och kort sikt. Det är av stor vikt att du är kreativ, affärsmässig samt flexibel i ditt förhållningssätt.

Du erbjuds

Som anställd på Familjebostäder får du ett stort eget ansvar och får en ansvarsfull roll på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.Du kommer till ett företag som eftersträvar att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare med kollegor som är nyfikna och utvecklingsdrivna och som gillar att göra skillnad i människors liv. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Vi ser fram emot din ansökan!

Start

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 2018- 04-30.  Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Familjebostäder.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se  Välkommen med din ansökan!




Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/2273
Publicerat 2018-04-10
Sista ansökningsdag 2018-04-30

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar