rekrytering10_1170x300px.jpg

Familjebostäder söker en junior inköpare

AB Familjebostäder

Jobbet på Familjebostäder är inte ett vanligt jobb. Det är ett viktigt jobb. Vi bidrar till att Stockholm är en stad där alla kan bo bra. Vårt uppdrag är att se till att de som bor hos oss trivs och är trygga i det viktigaste de har; sina hem. Våra nybyggda hus möter moderna behov och de byggs på ett sätt som tar hänsyn till framtida generationer.

För oss är hållbarhet också det rent mänskliga. Vi är högt rankade när det kommer till ledarskap och vi strävar alltid efter att du som jobbar hos oss ska få ihop din vardag: oavsett om det handlar om arbetstidens förläggning eller massage på arbetstid. Det är den omtanken som också avspeglas i vår värdegrund – i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Har detta betydelse för dig vet vi att du kommer trivas. Välkommen till ett viktigt jobb.

Dina arbetsuppgifter

Som junior inköpare ingår det i dina arbetsuppgifter att arbeta med inköp utifrån inköpsprocessen och upphandlingslagstiftningen. Inköpen sker främst genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer att få hantera och analysera inköpsbehov utifrån olika system enskilt, eller i samarbete verksamhetens beställare.

I rollen ingår det också att arbeta tillsammans med andra roller på enheten och du får fortlöpande hålla dig uppdaterad inom upphandlingslagstiftningen. Du driver eller delta i projekt samt arbetar med administrativa arbetsuppgifter tex. diarieföring.

Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som är i början av din karriär som inköpare/upphandlare. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i minst 6 månader genom anställning eller praktik. Du har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomien eller en YH-utbildning inom inköp och upphandling, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har även relevanta kunskap inom lagen om offentlig upphandling (LOU).

Personliga egenskaper

Som person är du trygg i dig själv. Du har integritet, är prestigelös och vet vilka regler och värderingar som gäller i en offentlig verksamhet. Du är tydlig, strukturerad och har god analytisk förmåga. God planering, noggrannhet och lösningsorientering är faktorer som du vet ger dig kontroll på tid, resurser och kostnad. Du är kommunikativ och har lätt för att både skapa och upprätthålla goda kontakter med externa leverantörer/entreprenörer, dina kollegor samt interna beställare inom Familjebostäder.

För att lyckas i rollen är det också viktigt att kunna arbeta strukturerat, följa policys och riktlinjer samt arbeta efter Familjebostäders värdegrund EKAN.

Du erbjuds

Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad. Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 2018-04-30. Jurek Rekrytering & Bemanning hanterar urvalet och efter sista ansökningsdagen presenteras utvalda kandidater till Familjebostäder.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se eller på telefon 0737077170

Välkommen med din ansökan!




Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde enligt ök
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/2216
Publicerat 2018-04-09
Sista ansökningsdag 2018-04-30

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar