Familjebostäder söker en upphandlare

Stockholms Stad

Jobbet på Familjebostäder är inte ett vanligt jobb. Det är ett viktigt jobb. Vi bidrar till att Stockholm är en stad där alla kan bo bra. Vårt uppdrag är att se till att de som bor hos oss trivs och är trygga i det viktigaste de har; sina hem. Våra nybyggda hus möter moderna behov och de byggs på ett sätt som tar hänsyn till framtida generationer.

För oss är hållbarhet också det rent mänskliga. Vi är högt rankade när det kommer till ledarskap och vi strävar alltid efter att du som jobbar hos oss ska få ihop din vardag: oavsett om det handlar om arbetstidens förläggning eller massage på arbetstid. Det är den omtanken som också avspeglas i vår värdegrund – i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Har detta betydelse för dig vet vi att du kommer trivas. Välkommen till ett viktigt jobb.

Inköps- och upphandlingsenheten tillhör ekonomiavdelningen och utgörs av en Inköpschef och sex medarbetare som alla sitter tillsammans i moderna lokaler i Hammarby Sjöstad. För att stärka gruppen och kunna möta den tillväxt vi står inför söker vi nu ytterligare en upphandlare till vårt team som kan kommer in med ett stort driv och en stark laganda. Vill du vara med och bygga Stockholm och få möjligheten att tillsammans med dina kollegor utveckla inköps- och upphandlingsarbetet på Familjebostäder?

 Dina arbetsuppgifter

Som upphandlare hos Familjebostäder sköter du självständigt hela upphandlingsprocessen från ax till limpa. Detta innebär att ta fram förfrågningsunderlag, genomföra och driva upphandlingar samt utforma avtal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: 

  • Att självständigt leda upphandlingsprojekt, men självklart knyter vi rätt kompetenser till varje upphandling för att säkerställa kostnadseffektiva och hållbara inköp
  • Ansvara för strategier, planering och analyser för de kategorier du arbetar inom.
  • Ansvara för förvaltning av avtal inom de kategorier du arbetar inom samt leverantörskontakter.
  • Tillsammans med verksamheterna arbeta med uppföljning av ingångna avtal inom de kategorier du arbetar inom.
  • Ge stöd och vägledning till verksamheterna i inköps- och upphandlingsfrågor 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser att du har 3–4 års erfarenhet av att arbeta självständigt med upphandlingar, samt har goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från projektledning. Du bör även ha erfarenhet av arbete i upphandlingssystem. 

Vidare ser vi att du har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet. 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en positiv, driven och engagerad medarbetare som har förmågan att självständigt driva dina projekt framåt. Du är prestigelös och sätter laget före jaget och har lätt för att både skapa och upprätthålla dina relationer. 

Som person är du lösningsorienterad och ser möjligheter snarare än problem. Du har ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt i ditt bemötande mot såväl externa som interna kontakter. 

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är duktig på att kommunicera såväl muntligt som skriftligt och att du kan planera och strukturera dina arbetsuppgifter. Att vara noggrann, analytisk och tydlig i ditt arbetssätt är också nödvändigt.

Att jobba hos Familjebostäder

Familjebostäder har en central roll i bostadsförsörjningen i Stockholm. Bostadsförsörjningen kräver ett effektivt inköps- och upphandlingsarbete, du som Upphandlare spelar därför en viktig roll i vår kärnverksamhet. 

Hos oss får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där vi vet att människor måste få växa i sin roll för att trivas. Här blir du en i gänget som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster samtidigt som vi ser till att det byggs nya hyresrätter i Stockholm. Hos oss får du en yrkesroll där du gör skillnad i människors liv!

Ansökan  

Sista ansökningsdag är 2017-08-07. Urvalet kommer att ske under v. 32–34. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se.

Välkommen med din ansökan!

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/4983
Publicerat 2017-07-07
Sista ansökningsdag 2017-08-07
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar