ISSR needs an English-speaking homeroom teacher to teach in PYP

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare:

  • Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov.
  • Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
  • Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande.
  • Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen.

 

The International School of the Stockholm Region is a publically funded international school which exists primarily to serve the educational needs of the transient and/or international community of Stockholm. The turnover is between 20-30% every year and many of the students have English as an additional language. The school runs the International Baccalaureate’s curricula. The Primary Years Program (PYP) is offered to students from 5-11 years of age, the Middle Years Program (MYP) is offered to students from 11-16 and the Diploma Program (DP) is available for students from 16-19 year of age. The school’s language of instruction is English for all subjects. At ISSR, students can receive an internationally-recognized education in English from 5 to 19 years of age in one location in the center of Stockholm. The teachers at ISSR are qualified and experienced educators. Teachers and staff take part in the wide range of professional development resources and activities offered by the International Baccalaureate Organization (IB).

Job description:

ISSR needs an experienced English-speaking homeroom teacher to teach in the Primary Years Programme. The PYP is an inquiry-based and transdisciplinary program with a student-centered focus. The homeroom teacher is responsible for teaching language, math, science, social studies and art in a homeroom setting. In addition, the homeroom teacher is responsible for development conferences and parent evenings as well as report writing three times a year. There is an ongoing expectation to collaborate closely with students, teachers, assistants and parents to facilitate learning. It is essential that the teacher differentiates instruction according to student needs. Digital tools are an integral part of the teaching and learning. The homeroom teacher is part of the PYP team with a high emphasis on collaborative planning and learning. The homeroom teacher position requires organizational skills, flexibility and open-mindedness. All documentation and communication at ISSR is carried out in English.


Responsibilities:  

  • Plan/document high quality inquiry learning experiences for students
  • Differentiate instruction
  • Provide a structured and engaging learning environment
  • Participate in and contribute to the planning with the team and PYP coordinator
  • Participate in school activities (assemblies, evening events, conferences, parent nights etc.)
  • Maintain ongoing parent/school communication regarding students development
  • Supervise children during breaks
  • Eat pedagogical lunch
  • On-going professional development

 

Requirements:

  • Certified elementary school teacher (5-9 year olds) with course work in literacy and English language development.
  • Proficiency in English

 

Other qualifications may also include:

  • IB PYP experience
  • high competence with IT (Windows platform, Smartboard and other tools for learning).

       We put a high emphasis on personal skills

        Interviews will be ongoing until a decision has been made.

    • tillsvidare, permanent contract
    • heltid, full time 

 Övrigt

Tjänsten är ledig under förutsättning att den ej tas i anspråk av övertalig personal inom staden.

Du som är nyexaminerad lärare har rätt till en mentor under ditt första år, introduktionsperioden.
Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling för utveckling av och stöd i undervisningen. Som lärare i Stockholms stads skolor har du även möjlighet till såväl handledning som coachning, och vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat.
Läs mer på www.pedagogstockholm.se

I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare. Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse hösten 2017
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/5690
Kontakt
  • Jenny Arvidsson, bitr.rektor, jenny.arvidsson@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Mikael Hansen-Goobar, LR, mikael.hansen-goobar@stockholm.se
  • Madeleine Wennersten, Lärarförbundet, madeleine.wennersten@stockholm.se
Publicerat 2017-08-23
Sista ansökningsdag 2017-09-06
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar