Kontaktsekreterare

Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Biståndshandläggning funktionshinder

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Hos oss får du chansen att jobba på en liten enhet där utveckling och förbättringsarbete står i fokus. Vi söker dig som tycker att det känns spännande att få vara med och driva detta arbete.

Hos oss får du ett jobb som är omväxlande och erbjuder mycket sociala kontakter. Som ett led i vårt utvecklingsarbete finns det möjlighet för dig att fördjupa dig inom områden som du brinner lite extra för, såsom exempelvis MI och Våld i nära relationer.

Enheten för personer med funktionsnedsättningar är en av flera beställarenheter inom förvaltningens Socialtjänstavdelning. Enheten består av sju biståndshandläggare, en administrativ assistent, en kontaktsekreterare, en biträdande enhetschef samt en enhetschef. Vår målgrupp är personer i åldrarna 0-65 år med vissa funktionsnedsättningar och tillhörighet i stadsdelen.

Arbetsplatsen är belägen i öppna kontorslokaler på Lindhagensgatan 76, med närhet till goda kommunikationer. Lokalerna bidrar till en god gemenskap och bättre samverkan mellan enheterna. För den som så önskar finns möjlighet att i viss mån arbeta hemifrån. Vi har även personalförmåner i form av flexarbetstid samt friskvård som bland annat innefattar subventionerat träningskort.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kontaktsekreterare med ansvar för rekrytering, utredning och tillsättande av kontaktpersoner och korttidsfamiljer enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL) samt uppföljning och dokumentation av uppdragen.

I tjänsten ingår även att samarbeta med biståndshandläggare/socialsekreterare samt att stötta och handleda kontaktpersonerna och kontaktfamiljerna i deras uppdrag. Kungsholmens och Norrmalms stadsdelsförvaltningar samarbetar gällande kontaktverksamheten och i arbetsuppgifterna ingår därmed att rekrytera åt och samarbeta med båda stadsdelarna.

Kvalifikationer

Du som söker ska ha socionomexamen eller annan utbildning som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren.

Du som söker ska ha erfarenhet av arbete inom socialtjänsten samt grundläggande datorkunskaper. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt kunna anpassa din kommunikation utifrån den person du möter. Det är meriterande om du har arbetat som biståndshandläggare och/eller socialsekreterare, har erfarenhet av rekrytering och handledning samt är väl bekant med Stockholm stads verksamhetssystem Paraplyet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid valet av ny medarbetare. 

Övrigt

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under hela rekryteringsprocessen.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Efter överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/3777
Kontakt
  • Anna Ljungquist, 0850808424
Facklig företrädare
  • Frida Vernström, Saco, 508 08 456
  • Annica Walther, Vision, 076-12 41 553
Publicerat 2017-05-23
Sista ansökningsdag 2017-06-06
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar