Kundservicemedarbetare

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB, Kundservice

Vill du bli vår nya kundservicemedarbetare?

Inom Kundservice arbetar drygt 20 medarbetare varav en gruppchef samt en avdelningschef. Våra värderingar är att vi vill vara professionella, moderna och ha ett gemensamt fokus på kundupplevelsen. Vi drivs av att skapa värde i allt vi gör och att jobba för kundens bästa. Vi förenklar sökandet genom att ge rätt information och att sätta rätt förväntningar till de som står i bostadskön.

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en person för tillsvidareanställning med start under hösten. Som kundservicemedarbetare är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön genom att vägleda dem i sökprocessen och ge effektiv service med bästa kvalitet. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Säkerställa att kunden får effektiv service och support genom att använda vår policy för service och bemötande i alla våra kanaler
  • Alltid ha kvalité som ledord för att ge korrekt information vid rätt tillfälle
  • Samarbeta och bidra till att teamet levererar enligt uppsatta mål
  • Flexibelt kunna växla mellan olika kundkanaler
  • Vara uppdaterad på omvärldsfaktorer som påverkar kundens vardag
  • Upprätthålla en intern kultur som präglas av professionalism, aktiv samverkan, gemensamt fokus och modernitet

Vem är du

Du har en godkänd och avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice, kundsupport, telekom eller annan bransch nära verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en verksamhet där resultat- och kvalitetsuppföljning varit inslag i det dagliga arbetet. Du är tekniskt van, har erfarenhet av att arbeta i olika dataprogram och har lätt för att lära dig nya system.

Som person är du professionell, lösningsorienterad, driven och har en utpräglad servicekänsla. Du arbetar strukturerat och har förmågan att planera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt. Det är av stor vikt att du kan förmedla information på ett lättförståeligt sätt, såväl skriftligt som muntligt både på svenska och engelska. Således behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga som du kan anpassa till olika mottagare. Det är också av särskild vikt att du kan hantera samtal med människor i utsatta och svåra situationer och samtidigt förstår vikten av att vara tydlig och saklig. Du bör därför vara trygg och stabil i dig själv.

Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande och utvecklande roll på en modern arbetsplats där jämställdhet, jämlikhet och mångfald genomsyrar verksamheten. Hos Bostadsförmedlingen har vi ett nära ledarskap där arbete i team och kontinuerlig feedback är en naturlig del av vardagen. Hälsa och friskvård är en viktig del i vårt dagliga arbete och vi strävar efter en bra balans i livet, därför erbjuder företaget en friskvårdstimme/vecka och vi har även friskvårdsbidrag. Vi sitter just nu centralt på Kungsholmen i moderna lokaler och kommer flytta till Globen-området hösten 2018. 

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är den 30 september. Vi samarbetar med Jurek Rekrytering & Bemanning som gör löpande urval under ansökningstiden. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Liljeqvist på tel.nr 070 471 17 53 alternativt via mail: emma.liljeqvist@jurek.se. Varmt välkommen med din ansökan

 

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/6068
Kontakt
  • Emma Liljeqvist, 0704711753
Publicerat 2017-09-08
Sista ansökningsdag 2017-09-30
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar