Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser vi 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
Kundtjänstenheten jobbar varje dag med att hjälpa Stockholm Vatten och Avfalls kunder i olika ärenden. Vi har alltid ett snabbt och proffsigt bemötande för att hålla en hög servicenivå och bibehålla förtroende hos våra kunder. Stockholm växer snabbt och därmed även vårt ansvarsområde och antal inkommande ärenden. Därför söker vi nu fler duktiga medarbetare.
Som kundtjänsthandläggare besvarar du frågor som rör våra tjänster samt olika kunderbjudande, både via telefon och mejl. Du handlägger olika typer av ärenden men merparten av frågorna handlar om abonnemang, fakturor, taxor och aktuella avfallstjänster. Du kommer också besvara frågor kring pågående arbeten, felanmälningar med mera. Förutom vår direkta kontakt med kunder ansvarar vi också för fakturering och kravhantering samt löpande administration och registervård.
För att hålla en hög servicenivå mot våra kunder har vi bemanning fram till klockan 19:00. Detta sker efter ett rullande schema och ca två gånger i månaden kommer du ombes jobba den senare tiden, mellan 10:30 – 19:00.
Arbetet innebär frihet under ansvar varför du behöver vara självgående, initiativtagande och kommunikativ med kollegor, chefer och andra enheter. Vidare behöver du vara serviceinriktad, problemlösande och inte rädd för att ställa frågor. För att kunna bidra till enhetens utveckling vill vi att du är kreativ, lyhörd och positiv till förändringar. Har du dessutom ett brinnande miljöintresse är detta rollen för dig!
Du har relevant gymnasieutbildning och gärna praktisk erfarenhet av servicearbete eller arbete med någon typ av kundsystem. Kunskaper i BFUS, Adminnet och Cityworks är meriterade.
Eftersom kundkontakter är centrala i rollen krävs att du har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du enhetschef Per Tennemar, på telefon 08-522 126 20. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten och Avfalls växel 08-522 120 00.
Du söker tjänsten genom vårt ansökningsformulär, senast den 20 november. Intervjuer och tillsättning sker löpande.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100 |
Ort | Stockholm |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2017/7119 |
Kontakt |
|
Publicerat | 2017-10-19 |
Sista ansökningsdag | 2017-11-20 |
Utbildningskrav |
Gymnasium |