Kvalitet- och serviceinriktad löneadministratör, vikariat

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Avdelningen lön och pension har i uppdrag att effektivt administrera lön och pension till Stockholms stads alla förvaltningar. Verksamheten är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi drygt 70 anställda, organiserade i 3 enheter. Våra stora utmaningar är att arbeta med att forma och utveckla informationen till våra kunder och att vidareutveckla löneprocesserna.

Nu söker vi löneadministratör för visstidsanställning som beräknas pågå fram till 2019-05-31

Arbetsbeskrivning

Som löneadministratör på vår avdelning är du en del av arbetet att varje månad administrera ca 54 000 löner till Stockholms stads anställda. Vi arbetar i stadens egna lönesystem, LISA Bas. Du tillhör en enhet, som i sin tur är uppdelad i team med ansvar för olika förvaltningars löner.

Kundorientering och service är ett starkt fokus och du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och på mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid och du får utbildning i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I rollen finns också möjligheten att informera och utbilda kunder i processer och vårt arbetssätt. Du bidrar själv i förbättrings- och utvecklingsarbetet av våra processer. Vårt arbetssätt med daglig styrning strävar till en sund och god arbetsmiljö.

Se filmen om en medarbetare hos oss
Möt Louise, löneadministratör

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • erfarenhet av arbete inom löneområdet
  • vana att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv
  • erfarenhet av kundtjänst för lön där du är van att besvara frågor över telefon och mejl
  • god uttrycksförmåga på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist, löneekonom eller är auktoriserad lönekonsult. Meriterande är också erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:

Som person är du stabil, relationsskapande, och serviceinriktad. Din kommunikation är tydlig och du anpassar den utifrån mottagaren. Du är ansvarsfull och noggrann, väl medveten om mål och kvalitet. Du är initiativtagande och med ett gott omdöme gör du prioriteringar och avvägningar i arbetet. Din samarbetsförmåga är mycket god, och din flexibilitet bidrar till att du ser möjligheter i förändringar. Känner du igen dig i beskrivningen! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Snarast efter överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%,
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/3479
Kontakt
  • Anna Nordahl, HR-konsult, 08-50811734
  • Victoria Piri, Enhetschef, 08-50811960
Facklig företrädare
  • Luis Lopez, Vision, 08-50827929
  • Anna-Maja Hellberg, SACO, 08-50840624
Publicerat 2018-05-21
Sista ansökningsdag 2018-06-04

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar