Ny enhetschef för hemtjänsten på Kungsholmen

Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, hemtjänst

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Avdelningen för äldreomsorg svarar för service och omvårdnad till personer över 65 år. I verksamhetsområdet ingår bland annat hemtjänst, servicehus, vård- och omsorgsboenden, dagverksamhet, anhörigstöd och träfflokal.

Kungsholmens hemtjänst vänder sig till äldre- och funktionshindrade personer och hemstödsgruppen till äldre personer med psykiska funktionshinder som bor inom Kungsholmen och behöver stöd och hjälp för att bo kvar i sin bostad. Det kan gälla omvårdnadsinsatser eller stöd- och servicetjänster i form av promenader, måltids- och städtjänster. Vi erbjuder omvårdnadsinsatser dygnet runt.

Alla våra insatser sker inom ramen för ett biståndsbeslut och vår verksamhet bygger på de åtaganden som framtagits för samtliga verksamheter inom Kungsholmens stadsdelsnämnds område.

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef för hemtjänsten vill vi att du driver verksamhetens fortsatta utveckling och du kommer ansvara för att utveckla rutiner, ekonomi, metoder och samverkansformer på enheten. Du har personalansvar för cirka 40 medarbetare och du har också verksamhet och budgetansvar. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med enhetscheferna inom äldreomsorgens beställar- och utförarenheter. Du har en biträdande enhetschef och två schemaplanerare som stöttar dig i det operativa arbetet.

För att lyckas i rollen som enhetschef är det en fördel om du är nytänkande och har ett starkt intresse av att arbeta med ständiga förbättringar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en avklarad och genomförd socionomutbildning eller annan utbildning som vi finner likvärdig eller lämplig för den här tjänsten.

För den här rollen måste du ha flerårig och aktuell erfarenhet av personal, verksamhet och budgetansvar. Du har gedigen ledarerfarenhet och är van att arbeta med ekonomistyrning, utveckling och förändringsarbete.

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från vård, och/ eller äldreomsorgen. Flerårig erfarenhet av administrativ ledningsfunktion är också meriterande.

Du är självgående och driver dina egna processer framåt och uppnår resultat. Det är viktigt att du är analytisk och har en förmåga att både tänka och agera strategiskt, vilket innebär att du ser samtliga verksamhetsfrågor ur ett brett, långsiktigt och ekonomiskt hållbart perspektiv. Du planerar, organiserar och kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt.

Genom att påminna och följa upp säkerställer du att ditt budskap når fram och att alla medarbetare förstår vilka förväntningar som finns och vilka mål man ska arbeta mot. Du är trygg i din ledarroll och skapar delaktighet och engagemang hos personalen och förser dem med de befogenheter som krävs för att ni tillsammans ska arbeta för en ännu bättre och effektivare hemtjänst på Kungsholmen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan.

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/7529
Kontakt
  • Mats Holmström/HR-konsult, 08-508 117 35
  • Lena Slotte/Avdelningschef, lena.slotte@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Karin Wrannvik/Ledarna, 076-12 90 750
  • Annica Walther/Vision, 076-12 41 553
  • Peter Olsson/Kommunal , 08-508 08 633
Publicerat 2017-11-10
Sista ansökningsdag 2017-11-26

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar