Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Anna Whitlocks gymnasium som slår upp portarna i augusti 2018 kommer att bli stadens största gymnasieskola med helt nya lokaler på Kungsholmen, nära Stadshuset. Skolan startar med ca 700 elever i åk 1 och kommer successivt att växa till ca 2400 elever.
Skolans ledord är ”bildning och innovation för en hållbar framtid”. Vår tids stora frågor, så som de uttrycks i de globala målen, kommer att genomsyra verksamheten vid AW. Vi är en skola med fokus på utbildning för hållbar utveckling. Bildning beskriver ett sätt att vara och förhålla sig till omvärlden. Bildning är livslångt och gäller livets alla områden, det förändrar vårt sätt att se på oss själva, varandra och världen. På Anna Whitlocks gymnasium tillägnar sig eleverna en bildningsnivå som leder till självständighet, integritet och tillit till den egna förmågan. Innovation förknippas med mod, kreativitet och att använda kunskaper för att våga och vilja ta initiativ till språng mot något nytt och okänt, att erövra handlingskompetens. estetik och digital teknik undersöka hur vi utformar ett framtida hållbart samhälle.
Uppdragsbeskrivning
Du är en del av skolans service- och administrationsgrupp och rapporterar till administrativ chef. I tjänsten ingår arbetsuppgifter inom bl a ekonomi, inköp och lokalsamordning. Under uppstartsfasen kommer du vara delaktig i att ta fram rutiner för dessa områden. När skolan är i drift kommer huvuduppgiften att vara ekonomi, där du ansvarar för den löpande bokföringen, intäkts- och kostnadsuppföljning, ekonomiska analyser och prognoser på lång och kort sikt. Du hanterar leverantörs- och kundfakturor, inventarieförteckningen, gör interna kontroller för redovisningen och deltar i förbättringsarbetet inom ekonomiområdet. I arbetet ingår även att stödja skolans ledningsgrupp med att ta fram budget, tertialrapporter, månadsrapporter och bokslut.
Du är skolans inköpssamordnare och ansvarar för avtalsuppföljning, beställningar i inköpsportalen, håller dig uppdaterad kring stadens ramavtal, administrerar kontobehörigheter i Agresso och genomför mindre upphandlingar. Du koordinerar mindre investerings- och lokalprojekt (tillsammans med vaktmästare och IT-samordnare) och hanterar myndighetskontakter, arkivering och diarieföring (tillsammans med skolsekreterare).
Eftersom skolan är under uppbyggnad kommer arbetsuppgifterna att variera mycket och du kommer ha stor möjlighet att påverka och utforma din roll.
Kvalifikationer
Vi vill att du har:
Som person trivs du med att ha ett varierande och utmanande arbete. Du är analytiskt lagd, arbetar på ett strukturerat sätt och har god förmåga att självständigt planera och prioritera dina uppgifter. Du har lätt för att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du klarar av att hantera varierande arbetsuppgifter med periodvis högt arbetstempo, och har förståelse för att uppstarten av en skola kräver flexibilitet, tålamod och ett stort mått problemlösning.
Tjänsten är heltid med tillträde den 2 maj.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | 2 maj 2018 |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Stockholm |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/177 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2018-01-10 |
Sista ansökningsdag | 2018-01-24 |
Legitimationskrav |
|
Utbildningskrav |
Högskola/universitet |