Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla arbetet med att marknadsföra och utveckla Stockholms skärgård som besöksdestination.
Stockholm Archipelago är ett regionalt samarbetsprojekt med syfte att skapa förutsättningar för en starkare och hållbar besöksnäring i Stockholms skärgård, året runt. Samarbetsprojektet har idag 12 parter, skärgårdskommunerna Norrtälje, Österåker, Östhammar, Vaxholm, Nacka, Haninge, Värmdö och Nynäshamn samt Stockholms stad, Stockholms läns landsting, Stockholms län och Skärgårdsstiftelsen. Parterna har inför året ingått avtal om projektperioden 2018-2020 vilket är projektets andra projektperiod. Alla parter har valt att fortsätta samarbetet. Projektet är placerat på Visit Stockholm AB.
Projektet har som primärt uppdrag att bygga varumärket Stockholm Archipelago, marknadsföra och utveckla destinationen samt medverka till ökad samverkan och regionalt nätverkande.
Nu söker vi en projektledare för projektet Stockholm Archipelago. Arbetsgivaren är Visit Stockholm där du rapporterar till chefen för avdelningen Marknad och Analys. Projektet styrs av en styrgrupp där du är föredragande och du har nära dialog med såväl styrgruppens ordförande som projektets övriga parter i styr- resp. beredningsgrupp. Arbetsplatsen är centralt belägen i Stockholm men du kommer kontinuerligt att besöka projektets olika parter i regionen samt ha ett antal tjänsteresor inom Sverige och utrikes.
På Visit Stockholm får du arbeta i en dynamisk, internationell och varierande miljö med delaktighet i många samarbeten där du har ansvar för att stärka Stockholm Archipelago som resmål och varumärke.
Som projektledare för Stockholm Archipelago har du det övergripande uppdraget att leda projektet. Du arbetar självständigt, men i nära samverkan med de lokala destinationerna och övriga parter. Du har ansvar för strategisk planering, uppbyggnad och aktivering av varumärket Stockholm Archipelago samt att utveckla Skärgården som besöksdestination. Du driver, kommunicerar och implementerar aktiviteter och vägval som beslutats och navigerar vant i digital miljö kopplat till både verksamhetssystem samt webb och sociala kanaler mm. Du genomför säljaktiviteter som mässor och kontakter med distributörer. Du arbetar med en mängd externa kontaktytor, som t.ex media, internationella intressenter kopplat till distribution samt nationella och lokala aktörer inom besöksnäringen. Destinationsutveckling innefattar kompetenshöjande aktiviteter och erfarenhetsutbyte mellan såväl näringsidkare som lokala turistorganisationer samt att identifiera regionala infrastrukturella utmaningar och möjligheter som påverkar utvecklingen av besöksnäringen. Projektet verkar för långsiktiga hållbara lösningar.
Du har ansvar för att utarbeta och effektuera verksamhetsplan och handlingsplan för verksamheten, bistå styrgruppen och tillsammans med de lokala destinationerna säkerställa att de aktiviteter som beslutats genomförs.
Rollen innebär även omvärldsbevakning och att samordna statistik. Du har budgetansvar samt ansvar för ekonomisk uppföljning gentemot styrgruppen.
Kvalifikationer
Som person är du:
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga förmågor och egenskaper i rekryteringsprocessen.
Övrigt
Visit Stockholm AB arbetar för jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen och vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden av olika etnisk tillhörighet till tjänsten.
Tjänsten, som är på heltid, är en tillsvidarebefattning med planerat startdatum i november. Provanställning tillämpas. Då annonsen är publicerad under semestertider kommer det tyvärr inte att finnas möjlighet att kontakta någon för vidare information förrän tidigast den 6 augusti.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | November efter överenskommelse |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | Heltid |
Ort | Stockholm |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/4894 |
Kontakt |
|
Publicerat | 2018-08-03 |
Sista ansökningsdag | 2018-08-19 |