Redovisningsansvarig till Bromma stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Ekonomienheten

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Bromma stadsdelsförvaltnings förvaltningshus är beläget i Alvik. De goda kommunikationerna och närheten till centrala staden gör det lätt att ta sig till Bromma. Vi sitter i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt. Inom närområdet finns ett flertal restauranger, caféer och butiker. I stadsdelen bor cirka 80 000 invånare och inom 3 år beräknas vi vara 85 000. I förvaltningen arbetar cirka 1 700 medarbetare, varav 60 chefer, inom verksamheterna förskola, äldreomsorg, socialtjänst och fritid samt administration. Administrativa avdelningen består av cirka 40 medarbetare och är fördelad på stabsenheten, personalenheten, lokal- och parkenheten samt ekonomienheten.

Som redovisningsansvarig kommer du att ingå i ekonomienheten som består av redovisningsansvarig, tre controllers, hyresadministratör, konsumentvägledare, upphandlings- och inköpssamordnare och ekonomichef. Du kommer till en avdelning i ett utvecklingsskede för att stärka förvaltningens administrativa stödfunktioner.

Inom ekonomienheten har vi en god stämning och bra samarbete där fokus ligger på utveckling. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till vårt utvecklingsarbete.

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsansvarig ansvarar du för förvaltningens löpande redovisningsarbete samt upprättande av delårs- och årsbokslut. Du är kontaktperson gentemot serviceförvaltningens ekonomitjänster och lokal systemförvaltare för ekonomisystemet Agresso. Du stödjer chefer och medarbetare i redovisningsfrågor, utformar anvisningar och erbjuder utbildning inom ekonomiområdet. I tjänsten ingår också momsfrågor, ha kontakt med revisorer samt medverka i stadens ekonomiadministrativa utvecklingsarbeten. Dessutom är du ansvarig för den interna kontrollen inom redovisningsområdet.

Kvalifikationer

Du har högskoleexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning (till exempel yrkeshögskola med inriktning redovisning).

Du har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna inom offentlig förvaltning och det är mycket meriterande om du har kunskaper i ekonomisystemet Agresso. Du använder Excel och Outlook i ditt dagliga arbete.

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann. Du ska vara en god analytiker och en pedagogisk och god kommunikatör, såväl i tal och i skrift. Du är självgående, lösningsfokuserad och har alltid resultatet i fokus. Du är van att arbeta självständigt och är utvecklingsorienterad. Du förväntas ta egna initiativ för att utveckla rollen.

Övrigt

Du kommer att ingå i ett trivsamt team där vi samverkar, stödjer och lär av varandra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten. Vi erbjuder goda kompetensutvecklingsmöjligheter, flexibel arbetstid, sommartid och semesterväxling. Vi erbjuder även goda friskvårdsmöjligheter i form av subventionerad friskvård och friskvårdstimme.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/4360
Kontakt
  • Roberto Chaer, 0850806060
Publicerat 2018-06-16
Sista ansökningsdag 2018-07-01
Utbildningskrav Högskola/universitet
Yrkeshögskola

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar