Registrator sökes till Överförmyndarförvaltningen

Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och arkiv

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholms överförmyndarnämnd är specialforum för svensk och internationell förmynderskapsrätt. Våra ärenden är fler och mer komplicerade än hos någon annan överförmyndarförvaltning i landet och kraven på oss är höga. Därför ska förvaltningen bli den ledande överförmyndarförvaltningen i Sverige med de bästa handläggarna inom området.

Vår vision är en helt digital ärendehandeting med användande av e-tjänster. Vi vill göra diariet mer tillgängligt och anpassat till förvaltningens verksamheter samt uppnå en effektivare och mer kvalitetssäkrad ärendehanteringsprocess

Vi behöver förstärka enheten för registratur och arkiv och just nu söker vi dig som vill ta dig an en spännande roll som registrator på en förvaltning i förändring. Vi ser gärna att du har möjlighet att börja din anställning omgående.

 

Arbetsbeskrivning

Som registrator hos oss har du en central roll på förvaltningen. Tillsammans med kollegorna på enheten ansvarar du för att inkommande handlingar hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att registrera och följa upp inkommande handlingar. En viktig del i din roll är att säkerställa att samtliga inkommande handlingar registreras inom ett dygn. Du kommer också att hantera begäran om allmän handling, hantera förvaltningens myndighetsbrevlåda, öppna och ankomststämpla post samt tillsammans med gruppen utveckla arbetet framåt. Utöver detta ingår arbetsuppgifter kopplade till förvaltningens arkiv.

 

Kvalifikationer

I den här rekryteringen söker vi 1-2 personer.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som registrator eller med administration inom annan kommunal eller statlig förvaltning.

Du är trygg med diarieföring och ärendehantering och har kunskap om tillsynsrollen vi har. Vi ser gärna att du har kunskap om överförmyndarnämndens uppgift och styrande lagrum.

 

Din utbildningsbakgrund är gärna inom arkivvetenskap eller så har du skaffat dig erfarenhet på annat vis.

 

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och prestigelös. Det är av stor vikt att du har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar. Service är ett av dina ledord och du är öppen för att hjälpa till med andra arbetsuppgifter när det behövs.

 

Eftersom vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper är det viktigt att du bidrar aktivt till att skapa en god stämning och god arbetsmiljö.

Mycket god datavana är en förutsättning eftersom vi inom kort kommer att gå in i ett omfattande digitaliseringsprojekt.

 

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde så snart som möjligt
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/6612
Facklig företrädare
  • Susanna Boqvist,SACO,susanna.boqvist@stockholm.se, 08-50829698
  • Elena Taubert, Vision, elena.taubert@stockholm.se, 08-50829699
Publicerat 2018-10-15
Sista ansökningsdag 2018-11-04
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan