Registrator till Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, Kansli och Kommunikation

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?

Arbetsplatsbeskrivning
Spånga-Tensta är en av 14 stadsdelsområden i Stockholms stad. Stadsdelsförvaltningarna ansvarar för en viss del av den kommunala servicen till dem som bor i stadsdelen, såsom kommunal förskola, äldreomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning, stadsmiljöarbete, socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg, konsumentvägledning och fritids- och kulturverksamhet. De styrs av en politisk nämnd som bestämmer hur pengar ska fördelas för att tillgodose lokala behov.

Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning består av åtta avdelningar varav kansli och kommunikation är en. Avdelningen arbetar med nämndadministration, kommunikation, it och förvaltningens lokalfrågor. Nu söker vi en självgående registrator. 

Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete på en arbetsplats med både bred och djup expertkunskap. Vi vill verka hälsofrämjande och erbjuder våra anställda olika förmånliga friskvårdserbjudanden. Vi har friskvårdstimme, flexibel arbetstid samt sommar- och vinterarbetstid. Vi har även sång med vår kör Spångfåglarna med extern körledare för de som vill.

Arbetsbeskrivning
Att arbeta som registrator hos oss innebär att arbeta i en stadsdel som är välbevakad av både allmänheten som media, där du som registrator har en viktig roll i stadsdelsförvaltningens kontakt och service gentemot allmänheten.

Som registrator har du en central funktion på förvaltningen för vidarebefordrande av information och arbetsflöden. Tillsammans med nämndsekreteraren är du en viktig del i nämndprocessen och kommer hålla i ordning och uppföljning av nämndens ärenden. Du kommer också att få vara med och implementera ett nytt digitalt ärendehanteringssystem, eDok, som syftar till att förenkla, samordna och digitalisera ärende- och dokumenthanteringen i Stockholm Stad.

I rollen som registrator kommer du också ha sedvanliga arbetsuppgifter såsom ansvar för registrering, eftersökningar och utlämnande av allmänna handlingar. Här kommer du också ha ansvar som arkivhandläggare för arbete med de praktiska delarna i stadsdelens arkiv och hantering av socialtjänstakter.

Till din hjälp så har du mycket erfarna kollegor inom kommunal kommunikation och nämndverksamhet som kommer att bistå dig i din introduktion men också kontinuerligt i ditt arbete. Du kommer också ingå i ett nätverk för registratorer inom Stockholm Stad, som har ett kontinuerligt utbyte av erfarenheter och kunskaper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom arkiv- och dokumenthantering, registratur eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper. Du har erfarenhet av arbete i dokument – och ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning. Har du dessutom erfarenhet av kommunal verksamhet så är det särskilt meriterande. Tidigare kunskaper i systemen Ciceron Classic eller Platina är meriterande, men inget krav.

Då mycket av arbetet handlar om att uttrycka sig i tal och skrift så är det viktigt att du har goda skriftliga och språkliga kunskaper i svenska.

Som person så söker vi dig är strukturerad i ditt arbete och tycker det viktigt att vara noggrann. Då du kommer att ha kontakt med allt från chefer till medborgare och journalister så är det viktigt att du är serviceinriktad, kommunicerar på ett tydligt sätt men att du också styrs av ett juridiskt rättspatos. Vi tror att du i kommer att trivas ditt arbete om du gillar att arbeta självständigt och kunna driva dina egna processer.

Övrigt
Provanställning kan komma att tillämpas.

Som anställd inom Stockholm Stad så har du dessutom tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Vi har även förmånliga priser hos flera gymkedjor. Naturligtvis så har vi även ett friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder!

Rökfri arbetsplats tillämpas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/1872
Kontakt
  • Jonas Eliasson, Avdelningschef, 08-508 033 78
  • Linda Gustavsson, HR-Konsult, 08-508 117 40
Facklig företrädare
  • Eva Nordin, SACO, 08-508 406 26
  • Kristina Wennström, Vision, 08-508 035 37
  • Maria Enryd, Kommunal, 08-508 035 51
Publicerat 2018-04-09
Sista ansökningsdag 2018-04-23

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar