Servicehandläggare till Kontaktcenter, Äldre direkt

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Äldre direkt

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kontaktcenter Stockholm har ca 70 medarbetare och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum på Järvafältet. Inom ett år flyttar vi ihop med övriga Serviceförvaltningen vid Globen. Verksamheten är uppdelad i de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor.

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärenden vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi bidrar varje dag till arbetet med att skapa ett Stockholm för alla. Via Äldre direkt ska kontaktcenter verka för att uppfylla stadens mål för en äldreomsorg av god kvalitet. Verksamheten vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015. Läs mer om Kvalitetsutmärkelsen 2015 

http://www.stockholm.se/OmStockholm/Kvalitetsarbetet/Kvalitetsutmarkelsen1/Tidigare-vinnare-och-nominerade/Vinnare-av-kvalitetsutmarkelsen-2015/

Arbetsplatsbeskrivning 

Hos Äldre direkt får äldre och deras anhöriga snabb och kvalificerad service, rådgivning och vägledning i frågor som rör hela äldreomsorgen inom Stockholms stad. Det kan  handla om hemtjänst och boendeformer, dagverksamhet och ledsagning, färdtjänst, anhörigstöd eller avgiftsfrågor.

Inom enheten jobbar 17 medarbetare med stort intresse och engagemang för äldrefrågor och med lång och kvalificerad erfarenhet inom området. Ett flertal medarbetare ha tidigare arbetat inom staden som biståndsbedömare, socialsekreterare eller liknande.

Nu söker vi dig som vill arbeta brett med äldrefrågor, som trivs i en serviceinriktad roll och som har ett genuint engagemang och vilja att bidra till att Stockholms äldre invånare ska få så bra hjälp och bemötande som möjligt!

Dina eventuellt blivande kollegor beskriver sitt arbete så här: ”ett varierande och utvecklande jobb”, ”vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”.
Läs intervju med en medarbetare inom Äldre direkt! http://socionomkarriar.se/presentation/mangsidiga-satsningar-pa-socialtjansten-i-stockholm/

Arbetsbeskrivning

Vi hanterar alla inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem KCH och via stadens sociala system har vi tillgång till övrig information för handläggningen. Uppdraget innefattar inget myndighetsansvar utan vid behov förmedlar vi kontakt till ansvarig stadsdel för vidare handläggning.

Arbetet är självständigt och med ett stort eget ansvar men du ingår i en arbetsgrupp med ett tätt samarbete och kompetensutbyte. Som servicehandläggare hos Äldre direkt får du använda din kunskap inom äldreomsorg och du får även en bred kunskap om hur staden fungerar. Arbetet innebär även många kontakter med övriga staden och berörda myndigheter.

För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbundet utbildning i kommunikation och bemötande samt samtalscoachning.

Kvalifikationer 

Du har relevant högskoleutbildning som t ex socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning. Du som har en eftergymnasial utbildning och lång dokumenterad erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen är också välkommen att söka tjänsten. Kanske arbetar du idag som t ex samordnare inom äldreomsorgen eller har en annan roll som innebär utökat administrativt ansvar. God svenska i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du kan finska eller andra språk.

Arbetet att lotsa och vägleda äldre och andra medborgare i äldrefrågor ställer krav på god kunskap om äldreomsorgens styrande regelverk, aktörer och även avgiftssystem. Det är därför meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna inom äldreomsorgen. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och att vägleda personer via främst telefon. God vana vid att hantera ett snabbt informationsflöde liksom erfarenhet av Paraplysystemet är meriterande.

Som person är du självgående och kan hitta konstruktiva lösningar på utmaningar du ställs inför. Du uppskattar att samarbeta med andra människor och kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Observera att vi kommer göra ett löpande urval i denna rekrytering. Vänta därför inte med din ansökan!

Övrigt 

Serviceförvaltningen erbjuder friskvård på arbetstid som till exempel träning och massage

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 4
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/757
Kontakt
  • Gunilla Dahl, HR-konsult, 08-508 117 38, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
  • André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt, andre.isaksson@stockholm.se
  • Mariann Hellström, Avdelningschef Kontaktcenter, mariann.hellstrom@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29, luis.lopez@stockholm.se
Publicerat 2017-02-10
Sista ansökningsdag 2017-02-24

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar