Servicehandläggare till Kontaktcenter, Barn och Ungdom

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.

På kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare inom de fyra enheterna Barn och Ungdom, Äldre direkt, Stöd och Omsorg samt Tekniska frågor. Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: ”- ett varierande och utvecklande jobb”, ”- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”. Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015. Här kan du läsa mera: http://www.stockholm.se/OmStockholm/Kvalitetsarbetet/Kvalitetsutmarkelsen1/Tidigare-vinnare-ochnominerade/ Vinnare-av-kvalitetsutmarkelsen-2015/

Verksamheten finns i fräscha kontorslandskap i Husby centrum och kommer i början av andra kvartalet 2018 att flytta till nyrenoverade lokaler vid Globenområdet för att sitta nära de övriga verksamhetsområdena inom Serviceförvaltningen.

Till enheten Barn och Ungdom söker vi nu servicehandläggare som har ett stort samhällsengagemang och som vill leverera hög service till Stockholms stads medborgare. Vi söker två visstidsanställningar (föräldravik) som sträcker sig till och med den 31 augusti 2019

Arbetsbeskrivning

Som servicehandläggare är du schemalagd i det dagliga arbetet som i huvudsak sker i telefon. Övrig administration som t ex e-post och andra inkommande ärenden/ansökningar ingår också i arbetsuppgifterna. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem och via stadens system har vi tillgång till övrig information för handläggningen.

Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning i den mängd frågor som medborgarna ställer. Du arbetar självständigt med dina ärenden och tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra. Enheten består av 28 medarbetare som drivs av att göra skillnad för medborgarna och där kvalitet och effektivitet går hand i hand samtidigt som man månar om en hög trivsel på arbetet.

För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbundet utbildning i kommunikation och bemötande samt samtalscoachning.

Kvalifikationer

För denna tjänst krävs att du har erfarenhet av:

  • att arbeta med kundservice och av att vägleda personer via främst telefon
  • att arbeta med skol- och/eller förskolefrågor
  • att använda IT och vana att söka information via webben
  • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift som är en förutsättning för tjänsten.

Meriterande är:

  • erfarenhet av telefonsupport
  • erfarenhet av handläggning i BoSko
  • språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska

 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha en mycket välutvecklad servicekänsla och en god vilja att med hög tillgänglighet lösa inkommande frågor. Som person är du lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Din kommunikation är tydlig och du säkerställer att informationen når fram. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer.

Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt arbete. På ett flexibelt sätt kan du tänka om, ge förslag till förbättringar och se möjligheter i förändringar. Du är positiv och lägger ner tid, energi och engagemang i ditt arbete och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.

Observera att vi kommer göra ett löpande urval i denna rekrytering. Vänta därför inte - utan du är varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 2
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/330
Kontakt
  • Jessica Colbro Holm, HR-konsult, 08-508 111 37
  • Anette Wickström, enhetschef, anette.wickstrom@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Anna-Maja Hellberg , SACO, 08-508 40 624,
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29, luis.lopez@stockholm.se
Publicerat 2018-01-16
Sista ansökningsdag 2018-01-30

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar